dc.contributor.author | Flatraaker, Lisbeth | |
dc.date.accessioned | 2015-04-09T12:36:51Z | |
dc.date.accessioned | 2015-04-15T12:03:33Z | |
dc.date.available | 2015-04-09T12:36:51Z | |
dc.date.available | 2015-04-15T12:03:33Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Flatraaker, L. (2015). Akseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldre. Psykologi i kommunen, 50(2), 39-47. Hentet fra http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2017/06/Lisbeth-Flatraaker-2-2015.pdf | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1892-3364 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/281782 | |
dc.description.abstract | I denne artikkelen er søkelyset rettet mot skole – hjem samarbeidet med minoritetsspråklige foreldre. Gjennom å benytte et kommunikasjonsteoretisk perspektiv om relasjonens betydning for dialog og samhandling, og den sterke vekt man innenfor klientsentrert teori legger på å ha en aksepterende grunnholdning i veilederrollen, drøfter artikkelen konkrete eksempler på nye utfordringer skolens personale opplever i møtet med en svært mangfoldig foreldregruppe. Slik bidrar artikkelen med noen nye tanker og refleksjoner om hva som i større grad bør løftes fram og vektlegges både i forhold til kompetanseutvikling generelt, og i forhold til praksisfeltet spesielt, angående den lovpålagte samarbeidsrelasjonen mellom skole og hjem som har stor betydning for elevers motivasjon, trivsel og skolefaglige prestasjoner. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Psykologi i kommunen | |
dc.subject | minoritetsspråklige foreldre, skole, akseptering | nb_NO |
dc.title | Akseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldre | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.date.updated | 2015-04-09T12:36:51Z | |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 39-47 | nb_NO |
dc.source.volume | 50 | nb_NO |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen | nb_NO |
dc.source.issue | 2 | nb_NO |
dc.identifier.cristin | 1236042 | |