Fysisk aktivitet i overgangen fra barndom til ungdom : En mixed methods studie av ungdoms fysiske aktivitetsnivå, iver for fysisk aktivitet og meningsskapende erfaringer fra kroppsøving, organisert idrett og selvorganisert aktivitet i fritiden
Doctoral thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3007230Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselOriginalversjon
Mikalsen, H. K. (2021). Fysisk aktivitet i overgangen fra barndom til ungdom: En mixed methods studie av ungdoms fysiske aktivitetsnivå, iver for fysisk aktivitet og meningsskapende erfaringer fra kroppsøving, organisert idrett og selvorganisert aktivitet i fritiden (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Beskrivelse
Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2021
Består av
Paper I: Mikalsen, H. K., Lagestad, P., Bentzen, M. & Säfvenbom, R. (2019). Does eagerness for physical activity matter? The association between eagerness and physical activity among adolescents. Frontiers In Public Health, 7: 88. doi: 10.3389/fpubh.2019.00088. The article is available at http://hdl.handle.net/11250/2633063Paper II: Mikalsen, H. K., Bentzen, M., Säfvenbom, R. & Lagestad, P. A. (2020). Trajectories of physical activity among adolescents in the transition from primary to secondary school. Frontiers in Sports and Active Living, 2: 85. doi: 10.3389/fspor.2020.00085. The article is available at https://hdl.handle.net/11250/2685720
Paper III: Mikalsen, H. K., & Lagestad, P. A. (2018). What’s in it for me? Young teenagers’ meaning-making experiences of movement activities. Sport Education and Society, 25(1), 1-14. doi: 10.1080/13573322.2018.1546170. Full text not available in Nord Open.
Paper IV: Mikalsen, H. K., & Lagestad, P. A. (2019). Adolescents' meaning-making experiences in physical education–in the transition from primary to secondary school. Sport, Education and Society, 25(7), 1-13. doi: 10.1080/13573322.2019.1662389. Full text not available in Nord Open.