Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene
Original version
Kolaas, S. S. (2022). Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Description
Avhandling (Ph.d.) - Nord universitet, 2022
Has parts
Artikkel 1: Kolaas, S. S. & Knigge, J. (2021). Det store bildet: En kartlegging av faget sal og scene i Norge i 2019. I B.-T. Bandlien, I. O. Olaussen, M.-A. Letnes & E. Angelo (Red.), Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger (s. 309-334). Cappelen Damm Akademisk. doi: 10.23865/noasp.152.ch12Artikkel 2: Kolaas, S. S. & Angelo, E. (2022). Samkunst for selve livet: Om danning og livsmestring i valgfaget produksjon for scene. Norsk pedagogisk tidsskrift, 106(2), 145-158. doi: 10.18261/npt.106.2.6
Artikkel 3: «Vi leker ikke teater!» Lærerfellesskapet i valgfaget produksjon for scene som profesjonelt kunnskapslandskap. Journal for Research in Arts and Sports Education, 5(1). doi: 10.23865/jased.v5.2724