Blar i Øvrige publikasjoner på tittel
Viser treff 1943-1962 av 3639
-
LSH and G9a/GLP complex are required for developmentally programmed DNA methylation
(Journal article; Peer reviewed, 2011) -
Lufenuron treatment temporarily represses gene expression and affects the SUMO pathway in liver of Atlantic salmon
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Lufenuron is a benzoylurea insecticide currently in use to combat sea lice infestation in salmon aquaculture in Chile. With pending approval in Norway, the aim of this work was to study the uptake and toxicity of lufenuron ... -
Lufthavnavgifter i Norge : takstsystemets struktur og betydning for tilbud og etterspørsel
(SIB-rapport;2/2011, Research report, 2011) -
Læreres behov for å bli ivaretatt når elever truer med og bruker vold
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Læreres forståelser av årsaker til en høy forekomst av spesialundervisning
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Læreres refleksjoner om læring og undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerlønn eller skolehus? Gjennomføringen av landsskoleloven av 1860 i Nordland amt
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen behandler gjennomføringen av landsskoleloven i Nordland amt. Sentralt står den nye finansieringen av skolen gjennom amtsskolekassen, basert på et samarbeid mellom kommune, amt og stat. I artikkelen undersøkes ... -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerstudenters misoppfatninger og læring om kjemiske reaksjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study has addressed misconceptions and the learning process of chemical reactions. 14 student teachers performed a written test consisting of 28 multiple choice questions and after participating in 5 chemistry classes ... -
Lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag på masternivå - muligheter og utfordringer
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Læring og kunnskapsutvikling i kommunal barneverntjeneste
(Journal article; Peer reviewed, 2010) -
Læringsdynamikk mellom globalt og lokalt nivå – en casestudie av fortolkninger av styringssystemet
(Peer reviewed; Journal article, 2019)I denne artikkelen har vi undersøkt organisatorisk læring i interaksjonen mellom globalt og lokalt nivå i et multinasjonalt selskap med geografisk spredte datterselskaper. Vi har analysert hvilke fortolkninger og meninger ... -
Macroalga-derived alginate oligosaccharide alters intestinal bacteria of atlantic salmon
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Prebiotics are substrates intended to sculpt gut microbial communities as they are selectively utilized by the microorganisms to exert beneficial health effects on hosts. Macroalga-derived oligosaccharides are candidate ... -
Macrobenthic communities of sub-Arctic deep fjords : composition, spatial patterns and community assembly
(PhD in Aquatic Biosciences;No. 39, Doctoral thesis, 2021) -
Macrophage heterogeneity in the intestinal cells of salmon : Hints from transcriptomic and imaging data
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The intestine has many types of cells that are present mostly in the epithelium and lamina propria. The importance of the intestinal cells for the mammalian mucosal immune system is well-established. However, there is no ... -
Magnetohydrodynamic time-dependent bio-nanofluid flow in a porous medium with variable thermophysical properties
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Maiblomster og julemerker - Borgerskapskvinners bidrag til velferdsutviklinga i Mo i Rana
(Peer reviewed; Journal article, 2024) -
Mainstreaming Multilingualism in Education : An Eight-D’s Framework
(Chapter; Peer reviewed, 2022)This chapter argues for a reconceptualization of language education where linguistically responsive teaching and learning cut across disciplines, language barriers, and educational models. Societies in the 21st century ...