Blar i Nord Open Research Archive på tittel
Viser treff 5433-5452 av 9563
-
Læreres møte med krigstraumatiserte barn
(Master thesis, 2022) -
Læreres møte og arbeid med elever som bruker skjuleteknikker i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022) -
Læreres opplevelse av tilpasning i opplæringen for elever med utagerende atferd
(Master thesis, 2019) -
Læreres opplevelser av iPad i musikkundervisningen
(Master thesis, 2018) -
Læreres perspektiv på tilpasset opplæring for minoritetsspråklige elever
(Master thesis, 2023) -
Læreres refleksjoner om læring og undervisning
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerkompetanse : en viktig faktor i den skriftspråklige begynneropplæringen?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 16/2010, Master thesis, 2010)Vår tids samfunn stiller høye krav til innbyggernes leseferdighet, og det gjenspeiler seg i kravet til skolenes leseopplæring. Tidlig innsats skal vektlegges, og dette er særlig viktig for de som har utfordringer som ... -
Lærerkompetanse og elevprestasjoner : sammenhenger mellom lærerens faglige kompetanse i realfag og elevenes prestasjoner i naturfag
(Master thesis, 2015-02-09)I denne undersøkelsen har jeg sett på sammenhengen mellom hvor godt norske elever presterer i naturfag på 8. trinn og hvilken utdannelse naturfaglærerne deres har. Undersøkelsen er basert på data fra TIMSS-undersøkelsen i ... -
Lærerlønn eller skolehus? Gjennomføringen av landsskoleloven av 1860 i Nordland amt
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Artikkelen behandler gjennomføringen av landsskoleloven i Nordland amt. Sentralt står den nye finansieringen av skolen gjennom amtsskolekassen, basert på et samarbeid mellom kommune, amt og stat. I artikkelen undersøkes ... -
Lærernes oppfatninger om leseopplæring av minoritetsspråklige elever
(Master thesis, 2018) -
Lærernes profesjonelle læringsfellesskap. Et redskap for bedre skole
(Master thesis, 2022) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerstemmen. Læreres tanker rundt innføring av iPad i grunnskolen
(Master thesis, 2019) -
Lærerstudentenes teori- og praksistilknyttede læring
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Artikkelen drøfter lærerstudenters opplevelser av teoretisk og praktisk læring, og hvordan de ut fra disse opplevelsene i utdanningsinstitusjon og praksisopplæring i begynnelsen av sin utdanning ser betydningen av en ... -
Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse
(Journal article; Peer reviewed, 2010)Denne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori ... -
Lærerstudenters misoppfatninger og læring om kjemiske reaksjoner
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study has addressed misconceptions and the learning process of chemical reactions. 14 student teachers performed a written test consisting of 28 multiple choice questions and after participating in 5 chemistry classes ...