Blar i Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV) på tittel
Viser treff 1155-1174 av 1249
-
University managers or institutional leaders? An exploration of top-level leadership in Chinese universities
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Unpacking Mundaneness : A novel conceptual framework for universities and regional engagement
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
An Urban Future for Sápmi?
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Urban Indigenous Organizing and Institution-Building in Norway and Russia : By and For Whom?
(Chapter; Peer reviewed, 2022) -
Urban law in Norwegian market towns : Legal culture in a long fourteenth century
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
The use of Algorithm-Assisted Feeding for Innovation and Increased Productivity in Aquaculture
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Abstract: The need for innovation in aquaculture has escalated in tandem with the use of advanced production equipment and high-level biological competence. A Norwegian company, NorseAqua A/S, produces sonar equipment that ... -
User Choice – Blessing or Curse? Exploring Democratic Participation in Swedish and Norwegian Local Governments
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
User evaluation of a storytelling application assisting visitors in protected nature areas
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Storytelling has been part of human culture throughout history. Stories become profound when they are related to real places. In this paper we look at the use of location-based media and augmented reality to create ... -
Using Competence meeting as a Practical Reflective Method
(Journal article; Peer reviewed, 2009) -
Utvikling av ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular
(Master thesis, 2011-11-09)Avhandlinga vår viser at det er behov for ein grunnleggjande digital kompetanse hjå alle lærarane. Utfordringa for å utvikla ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular ligg i ... -
Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi
(Master thesis, 2010-10-06)Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ... -
Utvikling av lærende organisasjon gjennom teamarbeid : klasselærerteam - en arena for organisatorisk læring?
(Master thesis, 2011-11-09)Min konklusjon på problemstillingen er følgende: Klasselærerteamene bidrar til å utvikle skolen som en lærende organisasjon ved å være en arena for organisatorisk læring, først og fremst på individnivå, og i mindre grad ... -
Utvikling av norsk redningstjeneste - i lys av politisk beslutningsteori
(Master thesis, 2015) -
Utvikling av prosedyrer for individuelle utviklingsplaner og elevsamtaler: en aksjonsforskningsprosess for dokumentasjon av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2009-10-15)Oppgaven handler om hvordan en kan utvikle en metodikk for dokumentasjon av tilpasset opplæring gjennom en aksjonsforskningsprosess. Jeg har gjennom et år studert egen organisasjon med tanke på hvordan en kan komme fram ... -
Utvikling av refleksjonsprosesser ved Motland og Varhaug skule: aksjonsforskning i egne virksomheter
(Master thesis, 2010-10-06)Masteravhandlingen vår i kunnskap og innovasjonsledelse (MKIL) handler om refleksjonsprosesser og hvordan dette kan bidra til kunnskapsutvikling i våre ledergrupper. Problemstillingen er knyttet opp mot hvordan ... -
Utvikling av reflekterte praktikere i Coop Sambo: virkninger av refleksjonsbasert kunnskapsutvikling i en strukturorientert virksomhet
(Master thesis, 2008-08)Målsettingen med masteroppgaven er å undersøke om ledertreningsprogrammet i Coop Sambo stimulerer til utvikling av reflekterte praktikere. Videre er det et mål med oppgaven å synliggjøre om det finnes organisatoriske ... -
Utvikling, kvalitet og ledelse. Kvalitetsutviklingssystem og ledelse i utdanningssektoren i Nord- Trøndelag
(Master thesis, 2012-11-05)I 2005 innførte Fylkestinget i Nord-Trøndelag et helhetlig kvalitetssystem for utdanningssektoren basert på en modell for planlegging, rapportering og vurdering. Vi har sett på hvilken betydning innføringen av systemet har ... -
Utviklingen i norsk personalledelse og HR - motebølge eller havblikk?
(Master thesis, 2015)