Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 935-954 av 2026
-
Jakob Meløe`s praxeology : An ethnographic approach to research in practical knowledge
(Professional Practice and Education;3, Chapter; Peer reviewed, 2023) -
The Janus Face of Professional Knowledge : What Organizational Principles Are behind the Students’ Perceptions of Professional Knowledge in New Norwegian Teacher Education?
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Integration of theory and practice is the key element in the research on teachers’ professional knowledge. Traditionally, this topic has created a polarization between practical and theoretical knowledge. The reform in the ... -
Jeg fant, jeg fant! - men hva fant jeg? : en dokumentasjonsvitenskapelig analyse av studenters oppfatninger av kildekritikk
(Master thesis, 2007)I denne oppgaven har jeg sett på hva studenter gjør og hvordan de tenker i forhold til kildekritikk. Funnene mine viser at kunnskap om kildekritikk og praktiske ferdigheter knyttet til kildekritiske vurderinger mangler i ... -
"Jeg føler jeg står litt sånn imellom". Studenters grensekryssinger i arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Artikkelens hensikt er å bidra til økt innsikt i faktorer som har betydning for at barnehagen skal fungere som læringsarena for studenter ved arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU). ABLU-studenter arbeider i ... -
«Jeg har aldri trodd at mine fag krever lesestrategier»
(Master thesis, 2021) -
"Jeg orket ikke anstrenge meg" : en kvalitativ studie av elevers skolemotivasjon
(Master thesis, 2018) -
«Jeg tror ikke på unger som sier de vil gå alene» Sosial inkludering og samspillsvansker
(Master thesis, 2017) -
"Jeg ville være som alle andre..." En kvalitativ studie om å leve med skjult stamming
(Master thesis, 2015)