Browsing Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) by Title
Now showing items 1947-1966 of 2025
-
Visions for Teacher Education – Experiences from Finland
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Visual and Artefactual Approaches in Engaging Teachers with Multilingualism : Creating DLCs in Pre-Service Teacher Education
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper reports on a study of teachers’ engagement with their own multilingualism in a pre-service teacher education context. As linguistic diversity in society and schools around the globe is increasing, teachers are ... -
Visuelle vendinger i videoanalyse : Transkripsjon i møte med barnehagens marginaliserte og målbundne materialiteter
(Chapter, 2021)Dette kapittelet er en metodologisk og etisk utforskning av følgende problemstilling: Hvordan transkribere og analysere tilstedeværelsen og praksisene til barnehagens yngste barn, og andre menneskelige og ikke-menneskelige ... -
Vokalarrangering i en populærmusikalsk kontekst
(Master thesis, 2018) -
Voksne barn som pårørende til afasirammede
(Master thesis, 2015) -
Vold i nære relasjoner
(Master thesis, 2018) -
Vorwort
(Chapter, 2022) -
VR-teknologi fra tanke til handling -veien til framtidens læring
(Master thesis, 2022) -
Vurdering av innsats i kroppsøving – fra et lærerperspektiv
(Master thesis, 2021) -
Vurdering for læring, motivasjon og innsats i kroppsøving på videregående skole
(Master thesis, 2018) -
Vurdering i kroppsøving: Læreres synspunkter på elevvurdering og endringer i læreplan og forskriften til Opplæringsloven
(Master thesis, 2012-08-07)I denne masteroppgaven er det foretatt en kartlegging av synspunkter blant kroppsøvingslærere på retningslinjer om vurdering med karakter i faget i dag og på forslag som har kommet i høringsbrevet om vurdering fra ... -
Vurdering – for læring : en kvantitativ studie i forbindelse med ny forskrift om vurdering i grunnskolen og videregående skole. - Studien gjort blant naturfaglærere på 7. trinn
(Master thesis, 2013-09-06)I denne undersøkelsen har jeg undersøkt om naturfaglærerne på 7.trinn kjenner ny forskrift til opplæringsloven om vurdering, som ble innført 1.august 2009. Forskriften skal implementeres i løpet av 4 år. Jeg foretok ... -
Vurderingsforskriftens inntreden i norsk skole : bruker naturfaglærere vurdering bevisst som et virkemiddel for å fremme læring i naturfag?
(Master thesis, 2015-02-09)Nyere forskning har vist at vurdering er et viktig virkemiddel for å fremme læring. Som følge av dette har Utdanningsdirektoratet lagt føringer for en ny lærings- og vurderingskultur i norsk skole, som er tydeliggjort i ...