Browsing Artikler, rapporter og annet (FLU) by Author "Gårdvik, Mette"
Now showing items 1-7 of 7
-
Arbeid med kniv i rått tre - bruk av kniv som redskap for tradering av håndverks- og kulturarv
Gårdvik, Mette (Chapter; Peer reviewed, 2010)I mediebildet omtales kniven oftest i negative vendinger i forbindelse med reportasjer fra voldshandlinger. Den norske knivtradisjonen har endret seg ved at kniven har beveget seg fra å være et naturlig redskap i forlengelse ... -
Community art og skapende prosesser i naturmaterialer
Gårdvik, Mette (Chapter; Peer reviewed, 2011)I løpet av fem intense dager ble en seks meter lang torsk bygget av bjørkekvist. Byggingen engasjerte og aktiviserte over 100 barn fra 1.-4.klasse, barn fra tre barnehager, ungdommer fra asylmottak for enslige mindreårige ... -
It doesn't help to call a professor if your washing machine is leaking
Gårdvik, Mette (Journal article; Peer reviewed, 2011-10)The purpose of this study is to create a holistic understanding of society’s need for developing and safeguarding children’s knowledge and skills regarding handicrafts. An investigation of a fourth grade class shows that ... -
Living in the landscape 2021 - Kunstbasert arktisk økokultur i et online samarbeidsprosjekt
Gårdvik, Mette; Stoll, Karin; Sørmo, Wenche; Hoffman, Gary David; Rosø, Anne Mette Bjørnvik (Peer reviewed; Journal article, 2023)Målet med det arktiske samarbeidsprosjektet ‘Living in the landscape’ (LiLa) er å samle studenter og forskere fra ulike fagområder for å utvikle estetiske læreprosesser gjennom kultur-sensitiv og bærekraftig forskning på ... -
The role of the arts and crafts subject in education for sustainable development
Stoll, Karin; Gårdvik, Mette; Sørmo, Wenche (Peer reviewed; Journal article, 2022)AbstractThe article presents a qualitative study of the contribution of arts and crafts (AC) in an interdisciplinary teaching project on marine litter in Norway. We explain how the subject AC may contribute in education ... -
Textile Students’ Basic Knowledge and Skills – Interpretation, Understanding and Assessment of a Practical-Aesthetic Discipline in Norwegian teacher education. A case study
Gårdvik, Mette (Journal article; Peer reviewed, 2013)This article reports a case study research of a textile module at the year-long module based course in arts and handicrafts at the Teacher Education at Nesna University College. The textile modules main focus is to give ... -
Tre røde toppluer. Three red woollen caps
Gårdvik, Mette; Klausen, Ann Kristin (Journal article; Peer reviewed, 2018)