dc.contributor.author | Løfsnæs, Elsa | |
dc.date.accessioned | 2012-11-23T09:44:16Z | |
dc.date.available | 2012-11-23T09:44:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.citation | Løfsnæs, E. (2010). Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse. Norsk pedagogisk tidsskrift 94(4), 343-354 | no_NO |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145897 | |
dc.description | Post-print av artikkel publisert i Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr 4, 2010. Tilgang til fulltekst: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/04/art01 | no_NO |
dc.description.abstract | Denne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori og praksis kan forenes i en meningsskapende læreprosess. Studentenes meningsskapende læreprosesser framstår som forskjellig for integrering av teori og praksis. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetsforlaget | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.subject | lærerstudenter | no_NO |
dc.subject | didaktisk kompetanse | no_NO |
dc.title | Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | no_NO |
dc.source.pagenumber | s. 343-354 | no_NO |
dc.source.volume | 94 | no_NO |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | no_NO |
dc.source.issue | 4 | no_NO |