• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse

Løfsnæs, Elsa
Journal article, Peer reviewed
Thumbnail
Åpne
LoefsnaesLaererstudenter.pdf (122.3Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/145897
Utgivelsesdato
2010
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Artikler, rapporter og annet (FLU) [536]
Originalversjon
Løfsnæs, E. (2010). Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse. Norsk pedagogisk tidsskrift 94(4), 343-354  
Sammendrag
Denne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori og praksis kan forenes i en meningsskapende læreprosess. Studentenes meningsskapende læreprosesser framstår som forskjellig for integrering av teori og praksis.
Beskrivelse
Post-print av artikkel publisert i Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr 4, 2010. Tilgang til fulltekst: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/04/art01
Utgiver
Universitetsforlaget
Tidsskrift
Norsk pedagogisk tidsskrift

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit