Verdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi?
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/147148Utgivelsesdato
2008Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Temaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. Det første forskningsspørsmålet handler om hva er Verdal videregående skole sin status i arbeidet med St. meld. nr. 30 (2003-2004) Kultur for læring og som lærende organisasjon. Det andre forskningsspørsmålet handler om hvilke valg kan bidra til å utvikle Verdal videregående skole til en mer lærende organisasjon. Det siste forskningsspørsmålet handler om hvilke utfordringer teoretisk og praktisk har vi møtt på ”vår reise” mot en mer lærende organisasjon. Forfatteren drøfter underveis fordeler og ulemper ved å forske på egen arbeidsplass knyttet til egen forutforståelse, dobbeltrolle og tilgang til feltet. Han har valgt aksjonsforskning som metode.