Browsing Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag by Title
Now showing items 24-43 of 56
-
Kameraovervåkning av hønsefuglreir : noen hovedresultater fra studieområdet i Trøndelag etter feltsesongen 2012
(Arbeidsnotat;253, Working paper, 2013-01-14) -
Kameraovervåkning av hønsefuglreir: hovedresultater fra studieområdet i Trøndelag (studieperioden 2010 – 2013)
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;260, Working paper, 2014-02-25)I løpet av de fire studieperiodene somrene 2010 - 2013 ble det i studieområdet i Trøndelag totalt meldt inn 142 hønsefuglreir (54 i 2010, 50 i 2011, 38 i 2012 og 29 i 2013). Av disse var h.h.v. 103 storfuglreir, 33 ... -
Kameraovervåkning av hønsefuglreir: noen hovedresultat fra studieområdet i Nord-Trøndelag etter feltsesongen 2011
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;240, Working paper, 2011-12-16)FoU-prosjektet ”Kameraovervåkning av hønsefuglreir” startet i 2009 i regi av Høgskolen i Hedmark (HiHm), med et studieområde i Hedmark. I 2010 ble prosjektet utvidet med et studieområde også i Nord-Trøndelag, hvor Høgskolen ... -
Kameraovervåkning av hønsefuglreir: noen hovedresultat og -erfaringer fra studieområdet i Nord-Trøndelag etter feltsesongen i 2010
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;234, Working paper, 2010-12-21)FoU-prosjektet ”Kameraovervåkning av hønsefuglreir” startet i 2009 i regi av Høgskolen i Hedmark (HiHm), med et studieområde i Hedmark. I 2010 ble prosjektet utvidet med et studieområde også i Nord-Trøndelag, hvor Høgskolen ... -
KOLS-prosjektet i Værnesregionen: økt kompetanse og bedre samhandling i helsetjenesten i Værnesregionen
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;249, Working paper, 2012-09-05)KOLS har i løpet av de siste tiårene blitt en folkesykdom. Sannsynligvis har godt og vel 370 000 nordmenn KOLS, og antallet er økende. Nærmere 1400 mennesker dør årlig av sykdommen (Nasjonalt KOLS-råd). KOLS er en alvorlig ... -
Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter – holdninger og verdier”: en evaluering
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;243, Working paper, 2012-04-25)Kompetansehevingsprogrammet ”Min rolle og funksjon som tjenesteyter; holdninger og verdier” er rettet mot tjenesteytere til mennesker med utviklingshemming og er en del av prosjektet "Lettere når jeg er aktiv!". Det er ... -
Koordinatorskolen i Ytre Namdal og Bindal 2013 – 2014: evalueringsnotat av et lokalbasert kunnskapsutviklingsprosjekt av koordinatorfunksjonen i Vikna, Nærøy Leka og Bindal kommune
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;261, Working paper, 2014-08-26)Utfordringene for morgendagens helse- og sosialarbeidere blir å finne hjemme og i nærmiljøet til pasienten. Konsekvensene av og målsettingen i samhandlingsreformen er at flere brukere skal få sin bistand fra helsetjenesten ... -
Kreativ bruk av LMS : prosjektrapport
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-05-21)Kurset gir så vel teoretisk innsikt som mulighet for praktisk utprøving. I rapporten er bruken av LMS (Learning Management Systems) relatert til pedagogiske prinsipper og teorier. Noen enkle eksempler viser hvordan LMS ... -
Kreft og lindring i Værnesregionen: økt kompetanse og økt samhandling om felles utfordringer
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;248, Working paper, 2012-08-29)Kreft er en av de diagnoser som forventes å øke mest i årene framover. Samtidig lever flere lengre med sin kreftsykdom. Lindrende behandling, pleie og omsorg uavhengig av diagnose krever høy kompetanse. Samhandlingsreformen ... -
Kunnskapsbasert verdiskaping: et trippelhelix-prosjekt
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2009-02-18)Prosjektet Kunnskapsbasert verdiskaping (KV) er et nettverksprosjekt i Namdalen som har sitt utgangspunkt i Høgskolen i Nord-Trøndelag, avdeling for helsefag Namsos. Etter et forprosjekt i 2001, ble hovedprosjektet satt i ... -
”Lettere når jeg er aktiv!”: aktivitetsbeskrivelser
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;244, Working paper, 2012-04-25)”Lettere når jeg er aktiv!” er et prosjekt hvor NFU i Nord-Trøndelag samarbeider med tre kommuner og Høgskolen i fylket. Bakgrunn for prosjektet var en antakelse om stor grad av inaktivitet og lite kunnskap om ernæring ... -
Likestilling i barnehagen: sluttnotat fra forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen”
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;232, Working paper, 2010-04-28)Forsknings- og utviklingsprosjektet ”Likestilling i barnehagen” har vært et treårig samarbeidsprosjekt mellom Høgskolen i Nord-Trøndelag og to barnehager. Den overordnede målsettingen har vært å integrere likestillingsperspektiv ... -
Læringsmiljøundersøkelsen 2007/2008
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2008-05-06)Høgskolen har et godt studie- og arbeidsmiljø. Seks av ti studenter ville anbefalt studiestedet til en venn. Studentvelferdsundersøkelsen er gjennomført i perioden 26. mars til 16. april 2007. 376 studenter har deltatt ... -
Midtre Namdal samkommune: en casebeskrivelse
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;237, Working paper, 2011-09-19)09.09.09 ble Midtre Namdal samkommune formelt opprettet og samkommunestyret konstituert. Kommunene Fosnes, Namdalseid, Namsos og Overhalla dannet da den andre samkommunen i Norge. Midtre Namdal samkommune er et forsøk i ... -
Myter og realiteter - likestilling i barnehagen
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-12-11)Med utgangspunkt i to påstander om barnehagen som kan karakteriseres som myter, nemlig at "Barnehagen er en kvinneverden!" og "Kvinner og menn velger forskjellige barnehager!" reises spørsmålet om dette er myter om barnehage ... -
NVU-konferansen 2011: HiNT, Steinkjer, 15. – 16. mars 2011
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;236, Working paper, 2011-03-28)Formålet med NVU-konferansen er å etablere møteplasser og nettverk for gjensidig utveksling av fagkompetanse innen fleksibel og nettbasert utdanning på internasjonalt nivå. En viktig mulighet her er å stimulere til faglige ... -
Problembasert læring (PBL): evaluering av sju PBL-perioder ved allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet 1998-2001
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;203, Peer reviewed; Working paper, 2006-02)Denne rapporten ser nærmere på gjennomføringen av sju perioder med problembasert læring (PBL) ved Allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet 1998-2001. Rapporten tar for seg hver enkelt av ... -
Programevaluering av sosiologi ved Høgskolen i Nord-Trøndelag: årsenhet og bachelorgradsstudium i sosiologi
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag, Working paper, 2007-06-04) -
Psykisk sykdom kan ha konsekvenser for foreldrefunksjonen og barnas situasjon: intervensjonsmuligheter
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;257, Working paper, 2013-08-21)I denne studien forsøker vi å si noe om hvilke konsekvenser psykisk sykdom hos foreldre kan ha for barna. Det blir forsøkt forklart ut i fra Lazarus stress- mestringsteori. Avslutningsvis presenteres Barnas Time (BT) som ... -
Rapportskriving: arbeidsprosess, faser og resultat
(Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;247, Working paper, 2012-06-25)Senter for omsorgsforskning Midt-Norge har som mål å bidra til at flere formidler erfaringskunnskap og andre resultater fra prosjekter. Dette notatet beskriver et eksempel på hvordan man kan bygge opp en prosjektrapport ...