Show simple item record

dc.contributor.authorTolkmo, Beathe Cecilie
dc.date.accessioned2015-02-10T09:59:18Z
dc.date.available2015-02-10T09:59:18Z
dc.date.issued2015-02-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/275697
dc.description.abstractFormålet med rapporten er å finne ut hvordan andre førskolelærere jobber for at 1-åringene skal ha en god hverdag i barnehagen. Hvordan de forstår 1-åringens behov, og hva de gjør for å ivareta dem. Min problemstilling er: Hvordan ivaretar førskolelæreren 1-åringenes behov for tilknytning og trygghet gjennom omsorgsarbeidet i barnehagen? Med begrepene tilknytning og trygghet mener jeg individuelle behov for trøst, et fang, stell, mat, søvn, sosial utvikling og læring. Med begrepet ivaretar tenker jeg en todelt betydning. På den ene siden er holdningene, altså hva de tenker. På den andre siden er handlingene, altså hva de gjør.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectbarnehager, 1-åringer, toddlere, tilknytning, trygghet, førskolelærerenb_NO
dc.title1-åringen i barnehagen : omsorg, tilknytning og trygghetnb_NO
dc.typeStudent paper, othersnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber18 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge