dc.contributor.author | Tolkmo, Beathe Cecilie | |
dc.date.accessioned | 2015-02-10T09:59:18Z | |
dc.date.available | 2015-02-10T09:59:18Z | |
dc.date.issued | 2015-02-10 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275697 | |
dc.description.abstract | Formålet med rapporten er å finne ut hvordan andre førskolelærere jobber for at 1-åringene skal ha en god hverdag i barnehagen. Hvordan de forstår 1-åringens behov, og hva de gjør for å ivareta dem. Min problemstilling er:
Hvordan ivaretar førskolelæreren 1-åringenes behov for tilknytning og trygghet gjennom omsorgsarbeidet i barnehagen?
Med begrepene tilknytning og trygghet mener jeg individuelle behov for trøst, et fang, stell, mat, søvn, sosial utvikling og læring.
Med begrepet ivaretar tenker jeg en todelt betydning. På den ene siden er holdningene, altså hva de tenker. På den andre siden er handlingene, altså hva de gjør. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | barnehager, 1-åringer, toddlere, tilknytning, trygghet, førskolelærere | nb_NO |
dc.title | 1-åringen i barnehagen : omsorg, tilknytning og trygghet | nb_NO |
dc.type | Student paper, others | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 18 s. | nb_NO |