Aktivitetshjelpemidler, kunnskap og deltakelse. En studie om barn og unge med funksjonsnedsettelser og foresatte sin erfaring, i møte med ulike aktører og tjenesteytere sin kunnskap og forståelse
Doctoral thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2771421Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Bergem, S. (2021). Aktivitetshjelpemidler, kunnskap og deltakelse. En studie om barn og unge med funksjonsnedsettelser og foresatte sin erfaring, i møte med ulike aktører og tjenesteytere sin kunnskap og forståelse. (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Beskrivelse
Avhandling (Ph.d.) – Nord universitet, 2021
Består av
Artikkel I: Bergem, S. (2020). Knowledge among important actors in the field of adaptive equipment for young people with disabilities. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 15(1), 109-118. doi: 10.1080/17483107.2018.1538393Artikkel II: 2. Bergem, S. & Robertson, E. K. (2020). Ulike aktører og tjenesteyteres erfaringer med å samhandle på aktivitetshjelpemiddelområdet for barn og unge med funksjonsnedsettelser. En studie av tjenesteyteres erfaringer. Ergoterapeuten, 63(1), 42-56.
Artikkel III: 3. Bergem, S. & Robertson, E. K. Barn og unge med funksjonsnedsettelser og foresatte sine erfaringer med aktivitetshjelpemidler i sin hverdag. Manuskript.