Show simple item record

dc.contributor.authorFlatraaker, Lisbeth
dc.date.accessioned2015-04-09T12:36:51Z
dc.date.accessioned2015-04-15T12:03:33Z
dc.date.available2015-04-09T12:36:51Z
dc.date.available2015-04-15T12:03:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationFlatraaker, L. (2015). Akseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldre. Psykologi i kommunen, 50(2), 39-47. Hentet fra http://www.fpkf.no/wp-content/uploads/2017/06/Lisbeth-Flatraaker-2-2015.pdfnb_NO
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281782
dc.description.abstractI denne artikkelen er søkelyset rettet mot skole – hjem samarbeidet med minoritetsspråklige foreldre. Gjennom å benytte et kommunikasjonsteoretisk perspektiv om relasjonens betydning for dialog og samhandling, og den sterke vekt man innenfor klientsentrert teori legger på å ha en aksepterende grunnholdning i veilederrollen, drøfter artikkelen konkrete eksempler på nye utfordringer skolens personale opplever i møtet med en svært mangfoldig foreldregruppe. Slik bidrar artikkelen med noen nye tanker og refleksjoner om hva som i større grad bør løftes fram og vektlegges både i forhold til kompetanseutvikling generelt, og i forhold til praksisfeltet spesielt, angående den lovpålagte samarbeidsrelasjonen mellom skole og hjem som har stor betydning for elevers motivasjon, trivsel og skolefaglige prestasjoner.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherPsykologi i kommunen
dc.subjectminoritetsspråklige foreldre, skole, aksepteringnb_NO
dc.titleAkseptering som grunnholdning i veiledning av minoritetsspråklige foreldrenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.date.updated2015-04-09T12:36:51Z
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289nb_NO
dc.source.pagenumber39-47nb_NO
dc.source.volume50nb_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunennb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.cristin1236042


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record