Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker
Original version
Hvidsten, B. I. B. (2020). Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Description
Avhandling (Ph.d.) - Nord universitet, 2020
Has parts
Studie 1: Hvidsten, B. & Wilhelmsen, G.B. (2018). Så konsentrer deg da! Hvordan lærerstudenter oppfatter en ukonsentrert elev. Nordic Studies in Education, 38, 17-34. doi: 10.18261/issn.1891-5949-2018-01-03. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.Studie 2: Hvidsten, B.B. & Valle, A.M. (2021). Counsellors perceptions of the phenomenon of concentration difficulties. Support for Learning, 36(1), 83-101. doi: 10.1111/1467-9604.12340. Artikkelen er tilgjengelig i Nord Open: https://hdl.handle.net/11250/2754237
Studie 3: Hvidsten, B.B. & Wilhelmsen, G.B. (2019). Ungdomsskolelærernes erfaring med oppmelding til PPT og samarbeid med aktuelle aktører når elever oppfattes å ha konsentrasjonsvansker. Spesialpedagogikk, 5, 50-63. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.
Studie 4: Hvidsten (2020). Læreres erfaringer i undervisning med elever som oppfattes å ha konsentrasjonsvansker på ungdomstrinnet. I B.I.B. Hvidsten, I. Kuginyte-Arlauskiene & G. Söderlund (Red.), Tilpasset opplæring og spesialpedagogikk i teori og praksis (s. 31-55). Fagbokforlaget. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.