Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker
Doctoral thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2834715Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Hvidsten, B. I. B. (2020). Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker (Doktorgradsavhandling). Nord universitet.Beskrivelse
Avhandling (Ph.d.) - Nord universitet, 2020
Består av
Studie 1: Hvidsten, B. & Wilhelmsen, G.B. (2018). Så konsentrer deg da! Hvordan lærerstudenter oppfatter en ukonsentrert elev. Nordic Studies in Education, 38, 17-34. doi: 10.18261/issn.1891-5949-2018-01-03. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.Studie 2: Hvidsten, B.B. & Valle, A.M. (2021). Counsellors perceptions of the phenomenon of concentration difficulties. Support for Learning, 36(1), 83-101. doi: 10.1111/1467-9604.12340. Artikkelen er tilgjengelig i Nord Open: https://hdl.handle.net/11250/2754237
Studie 3: Hvidsten, B.B. & Wilhelmsen, G.B. (2019). Ungdomsskolelærernes erfaring med oppmelding til PPT og samarbeid med aktuelle aktører når elever oppfattes å ha konsentrasjonsvansker. Spesialpedagogikk, 5, 50-63. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.
Studie 4: Hvidsten (2020). Læreres erfaringer i undervisning med elever som oppfattes å ha konsentrasjonsvansker på ungdomstrinnet. I B.I.B. Hvidsten, I. Kuginyte-Arlauskiene & G. Söderlund (Red.), Tilpasset opplæring og spesialpedagogikk i teori og praksis (s. 31-55). Fagbokforlaget. Fulltekst ikke tilgjengelig i Nord Open.