Blar i Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV) på emneord "organisasjonsutvikling"
Viser treff 1-7 av 7
-
Hverdagsmagi i Skatt Midt-Norge. En oppgave om kreativitet, improvisasjon og innovasjon i norsk skatteforvaltning
(Master thesis, 2013-04-29)Bakgrunn: Skatteetaten er i forandring. Ressursene blir færre, mens arbeidsoppgavene består. Forventningene fra brukere og politikere øker. Som et svar på dette, ble det Leaninspirerte programmet Kontinuerlig forbedring ... -
Hvis Tine visste hva Tine vet En aksjonsbasert introduksjon av praksisfellesskap i Tine Rådgivning og Medlem
(Master thesis, 2012-11-05)Problemstillingen er formulert som et spørsmål om hvordan vi ved hjelp av aksjonsforskning kan legge til rette for at praksisfellesskap kan bli en vesentlig del av kompetansestrategien i avdelingen. Ut fra problemstillingen ... -
Klar for aksjonsforsking?
(Master thesis, 2012-01-30)Vår problemstilling er formulert som eit spørsmål om korleis ein kan drive organisasjonsutvikling gjennom aksjonsforsking på skulen. For å finne svar på dette har vi knyta til to forskingsspørsmål. Det første handlar om ... -
Når kunsten går på arbeid. Hvordan kan kunstbaserte metoder bidra til skapende utvikling i organisasjoner?
(Master thesis, 2012-11-06)Via to ulike kunstbaserte metoder, askeladdprosessen(Aske) og bildereferat via monotypi(Mono) vil jeg bringe bilder inn i organisasjoner som verktøy for å fremme skapende utvikling, og er derfor interessert i å finne ut ... -
”Sammen er vi dynamitt?” Om kunnskapsutvikling i nettverk
(Master thesis, 2010-10-06)Vår masteroppgave i kunnskaps- og innovasjonsledelse (MKIL) handler om nettverk. Etter at New Public Management (NPM) ble innført som styringsverktøy innenfor offentlig sektor, er etablering av ulike nettverk på tvers av ... -
Utvikling av lærende organisasjon gjennom teamarbeid : klasselærerteam - en arena for organisatorisk læring?
(Master thesis, 2011-11-09)Min konklusjon på problemstillingen er følgende: Klasselærerteamene bidrar til å utvikle skolen som en lærende organisasjon ved å være en arena for organisatorisk læring, først og fremst på individnivå, og i mindre grad ... -
Verdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi?
(Master thesis, 2008)Temaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. ...