Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 2009-2028 av 2028
-
Å skape et uenighetsfellesskap. Historisk tidsskrift som debattforum
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Å ta beslutning om behovsmedisin : En kvalitativ studie om hvordan beslutningstaking praktiseres i forbindelse med bruk av behovsmedisin, i kommunale omsorgsboliger for eldre
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 46, Doctoral thesis, 2022) -
Å ta med litteraturen utendørs – veien til oppnåelse av en god leseopplevelse?
(Master thesis, 2022) -
Å utvikle grunnskolelærarstudentane sin skrivekompetanse
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å velge aktiviteter selv som grunnlag for trivsel og mestring. En casestudie av kroppsøvingsundervisningen ved en videregående skole
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å være forberedt på det uforberedte
(Master thesis, 2012) -
Å være i bevegelse : fysioterapeuters kunnskapsutvikling i egen bevegelsespraksis
(Master thesis, 2011)Målet med fysioterapi er å skape bedre forutsetninger for helse og livsutfoldelse hos mennesker med plager knyttet til bevegelsessystemet. I fysioterapeuters yrkeshverdag er bevegelser, individuelt eller i gruppe et ... -
Å åpne døra mot verda og framtida. Studenters tanker omkring sin framtidige yrkesfaglærerrolle
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen presenterer en studie der et utvalg studenter på praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY) reflekterer over sin fremtidige lærerrolle. Studenter som gjennomfører PPUY har som regel en lang yrkespraksis ... -
Åarjelsaemiej tjoeje - dolvetje jih daaletje ; Sørsamers stemme - fortid og nåtid
(Master thesis, 2015-07-06) -
Åpne oppgaver i engelsk og fremmedspråk
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Åtte læreres trearbeidspraksiser. En diffraktiv analyse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen undersøkes forskjeller i åtte barneskolelæreres trearbeidspraksiser i faget kunst og håndverk. Et datamateriale generert i forbindelse med skolebesøk bestående av flersanselige samtaler, fotomateriale ... -
Åtte naturfaglæreres forståelse av og erfaringer med utforskende arbeidsmåter og Forskerspiren ni år etter innføring av den norske nasjonale læreplanen Kunnskapsløftet (LK-06)
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Improved learning by implementation of inquiry-based science education (IBSE) has been well documented. Eight Norwegian secondary school teachers associated the term IBSE with problem solving, good student dialogues, ... -
"Æ e trønder æ?" En nordtrønders tanker om sted, historie og identitet
(Chapter; Peer reviewed, 2021)