Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 1160-1179 av 2025
-
Magnetohydrodynamic time-dependent bio-nanofluid flow in a porous medium with variable thermophysical properties
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Maiblomster og julemerker - Borgerskapskvinners bidrag til velferdsutviklinga i Mo i Rana
(Peer reviewed; Journal article, 2024) -
Mainstreaming Multilingualism in Education : An Eight-D’s Framework
(Chapter; Peer reviewed, 2022)This chapter argues for a reconceptualization of language education where linguistically responsive teaching and learning cut across disciplines, language barriers, and educational models. Societies in the 21st century ... -
Maktfaktor eller medløper? En revidering av Israel-lobbyen og amerikansk Midtøsten-politikk
(Peer reviewed; Journal article, 2013)In 2007, Mearsheimer and Walt published The Israel Lobby and U.S. Foreign Policy, in which they argue that the U.S. Israel lobby has managed to front its own interests at the cost of U.S. interests. In this article we ... -
Malnutrition in elder care : qualitative analysis of ethical perceptions of politicians and civil servants
(Journal article; Peer reviewed, 2010)New knowledge about malnutrition in elder care related to ethical responsibility was illuminated by persons holding top positions. Malnutrition was stressed as an important dimension of the elder care quality. Governing ... -
”Man må jo rekke å tenke selv” En casestudie av hva elevene, foreldrene og læreren i en 5.-klasse mener om å gjøre hjemmeforsøk som introduksjon til teoriundervisningen på skolen
(Master thesis, 2013-09-06)Denne masteroppgaven utforsker en undervisningsmetode i naturfag der elevene gjør hjemmeforsøk sammen med foreldrene før teoriundervisningen på skolen. I motsetning til lignende studier av metoden har foreldrene en ... -
Man må jobbe i samme retning
(Master thesis, 2019) -
Mangt skal vi møte og mangt skal vi mestre!
(Master thesis, 2023) -
Manifolds of mappings on Cartesian products
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Mapping kindergartners’ quantitative competence
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In this study we investigated the structure of quantitative competence of kindergartners by testing a hypothesized four-factor model of quantitative competence consisting of the components counting, subitizing, additive ... -
Markering av minoriteters høytider i barnehagen: en undersøkelse av forholdet mellom rammeplan og praksis
(Chapter; Peer reviewed, 2013)Denne artikkelen bygger på undersøkelsen «Høytidsmarkeringer i barnehager på Helgeland. Resultatene fra undersøkelsen viser at flere barnehager ikke markerer høytider knyttet til andre religioner og tradisjoner enn ... -
Markers of the Aerobic Energy-Delivery System as Measures of Post-Match Fatigue and Recovery in Soccer : A Repeated Measures Design
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Objectives: The aerobic energy-delivery system substantially contributes to energy consumption while playing soccer. Fatigue and recovery in soccer are hence closely related to this system’s efficiency, however research ... -
Master's thesis - a tool for professional development. Newly qualified teachers' experiences of master's theses in research-based teacher education.
(Peer reviewed; Journal article, 2019)This study aims to investigate teachers’ experiences regarding their master’s theses directly after finishing teacher education and after one year in the profession. Previous research exposes the field as problematising ... -
Mat og helse på ungdomstrinnet. Utfordringer og muligheter
(Master thesis, 2019) -
Mat, kropp og helse – kosthold, ernæring og fysisk aktivitet.
(Lecture, 2018) -
Mat- og helsefaget i skolen – er det så nøye da?
(Lecture, 2022) -
Matching instruction with modality-specific learning style : Effects on immediate recall and working memory performance
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Matematikklærerens sin [sic] forståelse og beskrivelse av hvordan tilpassa opplæring bør utføres i klasserommet
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 4/2010, Master thesis, 2010)Masteroppgaven fokuserer på matematikklærernes forståelse av tilpassa opplæring og hvordan tilpassa opplæring praktiseres i klasserommet. Masteroppgavens overordnede forskningsspørsmål: Hvilken forståelse har matematikklæreren ...