Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 760-779 av 2026
-
How peer driving student teachers use pedagogical observation in their teaching practice : Experiences from Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
How the notion of epistemic injustice can mitigate polarisation in a conversation about cultural, ethnic and racial categorisations
(Peer reviewed; Journal article, 2023)It is a common contention that education done uncritically and unreflectively may serve to sustain and justify the status quo, in terms of mechanisms of cultural or racial privileging and marginalization. This article ... -
«Husker du lyden av regn?». En økodidaktisk analyse av Maja Lundes «Blå».
(Master thesis, 2022) -
Hva fremmer og hemmer bruk av digital teknologi - sett fra læreres perspektiv?
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Hva har rektors ledelse av skolen som organisasjon å si for elevens leseopplæring?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;7/2012, Master thesis, 2012)Som skoleledere har vi et ønske om å være en del aven god skole, der elever lærer og oppnår gode læringsresultater. Virkeligheten har vist oss at læringsresultatene varierer fra skole til skole. Vi har derfor hatt et ... -
Hva innebærer systematisk klinisk undersøkelse i sykepleie?
(Journal article; Peer reviewed, 2013) -
Hva kan uterommet tilføre elevenes arbeid med eventyr?
(Master thesis, 2023) -
Hva karakteriserer de motivasjonelle faktorene i forbindelse med undervisning i FYSAK på mellomtrinnet? En kvalitativ studie på lærere på mellomtrinnet
(Master thesis, 2012-08-07)Basert på selvbestemmelsesteori intervjuet jeg seks lærere som jobber med FYSAK på mellomtrinnet om hvordan de erfarer at det er å undervise i FYSAK på mellomtrinnet i dag. Resultatene fra intervjuene er at FYSAK praktiseres ... -
Hva påvirker lærers handlingsteori til å ta i bruk IKT i undervisningen?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;4/2013, Master thesis, 2013) -
Hva skal nå barn med kunst? : en casestudie om barns opplevelser og erfaringer med kunstformidling i skolen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 8/2009, Master thesis, 2009) -
Hvem skal trøste knøttet? : en intervjuundersøkelse om kvalitet i barnehagen for de yngste, og hvordan førskolelærerne jobber med å tilrettelegge for trygghet, tilknytning og en god start i barnehagen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;10/2013, Master thesis, 2013) -
Hverdagsrehabilitering i praksis. En studie av spenningsfeltet mellom ulike aktører og interesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 20 (2017), Doctoral thesis, 2017)