• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Masteroppgaver i logopedi by Issue Date 
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Masteroppgaver i logopedi
  • Browsing Masteroppgaver i logopedi by Issue Date
  •   Home
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Masteroppgaver i logopedi
  • Browsing Masteroppgaver i logopedi by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Masteroppgaver i logopedi by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-20 of 71

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Språklydsproduksjon hos barn med Cochleaimplantat 

      Sahlberg, Siril; Wik, Jorunn Nygaard (Master thesis, 2013)
    • Hvordan opplever lærere å undervise i klasserom med dårlig akustikk? 

      Boholm, Monica (Master thesis, 2013)
      Bakgrunn: I læreryrket stilles det store krav til en vel-fungerende stemme. Lærere bruker stemmen mye hver dag, og må ofte bruke ekstra styrke på stemmen for å høres av elevene. Man kan si at stemmen er lærerens viktigste ...
    • Stamming og yrkesvalg : en kvalitativ undersøkelse om stamming påvirker valg av yrke 

      Svee, Vibekke Midtgård (Master thesis, 2013)
    • En kvalitativ studie: Hvilke erfaringer har logopeder gjort med Lidcombeprogrammet? 

      Kvalø, Tone Kolstad (Master thesis, 2013)
      Bakgrunnen for denne oppgaven er et ønske om å gi et bidrag til økt kunnskap om erfaringer med Lidcombeprogrammet (LP), som er en behandlingsmetode for førskolebarn som stammer. LP er en direkte behandlingsmetode som er ...
    • Logopedens møte med barn med spise- og svelgvansker 

      Ellingsen, Kari (Master thesis, 2013)
      min oppgave har jeg beveget meg inn på et logopedisk felt som for mange er ganske ukjent. Jeg vil rette min oppmerksomhet mot dysfagi - svelgvansker hos barn, som er et relativt nytt fagområde innenfor tradisjonelllogo ...
    • Stemmevansker og barnehagelærere : stemmevansker – en skjult vanske blant barnehagelærere? 

      Johnsen, Jenny (Master thesis, 2014)
    • Nytt fokus? : en studie om hvilke erfaringer barnehageansatte har gjort seg ved bruk av observasjonsskjemaet "Å by barnet opp til dans" 

      Hagen, Renee Kristin (Master thesis, 2014)
    • Afasi og logopedisk rådgivning i akuttfase : en kvalitativ undersøkelse 

      Gabrielsen, Ann-Helen Seglem (Master thesis, 2014)
    • Stemmehygiene og stemmetretthet blant lærere 

      Johansen, Mette-Mari (Master thesis, 2014)
    • Taleflytvansken stamming - i et familieperspektiv 

      Ødegård, Leikny Gulsett (Master thesis, 2015)
    • "Jeg ville være som alle andre..." En kvalitativ studie om å leve med skjult stamming 

      Sørngård, Monica Rønning; Woje, Ingrid Klungsøyr (Master thesis, 2015)
    • Voksne barn som pårørende til afasirammede 

      Reiersen, Elin Olsen (Master thesis, 2015)
    • Constraint induced språkterapi (CIST) - praktisk erfaring med metoden 

      Kjørsvik, Marita; Utne, Cathrine Østebrød (Master thesis, 2015)
    • Positive indikatorer i logopedens rådgivingsarbeid for afasirammede. En kvalitativ studie 

      Byberg, Anita Ness; Røsås, Tone (Master thesis, 2015)
    • Sammenligning av vokabularferdigheter hos voksne personer som har fått cochleaimplantat som barn versus hos voksne personer med normal hørsel - en kvantitativ studie 

      Solhaug, Jeanette Kvanmo (Master thesis, 2015)
    • Talen hos norske fireåringer. En normering av testverktøyet SVANTE-N for artikulasjons- og nasalitetsvansker 

      Olsen, Julie Wilsgård; Tråen, Synne Nørstegård (Master thesis, 2015)
    • Oral Placement Therapy-metoden - en kvalitativ studie om logopeders erfaring med Oral Placement Therapy-metoden og verktøyene Talk Tools 

      Blikø, Linda; Halvorsen, Vibeke (Master thesis, 2016)
    • "Det er ikke farlig å få en dysleksidiagnose!" Ein kvalitativ studie av kva for erfaringar logopedar og spesialpedagogar har med diagnostiseringsverktøyet LOGOS 

      Fjellstad, Annveig Myklebust (Master thesis, 2016)
    • Hvordan veileder logopeder barnehageansatte som jobber med barn som har fonologiske vansker? 

      Christensen, Christine B. (Master thesis, 2016)
    • Hvordan forebygge sosial vansker hos barn som har spesifikke språkvansker. En fenomenologisk-hermeneutisk studie 

      Egeland, Karen (Master thesis, 2016)

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit