Bruk av refleksjon i sykepleierstudentenes kunnskapsutvikling
dc.contributor.author | Aasen, Bjørg | |
dc.contributor.author | Bratseth, Kristin | |
dc.date.accessioned | 2008-01-23T10:29:05Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147152 | |
dc.description.abstract | Avhandlingen omhandler bruk av refleksjon i sykepleierstudenternes praksisstudier. En fast gruppe med studenter (basisgruppe), lærer fra høgskolen og praksisveileder fra sykehuset møtes til ukentlige refleksjonstimer i en 12 uker lang praksisperiode. For at studentene skal oppnå læring og kunnskapsutvikling må følgende faktorer ligge til grunn: studentene må ha relevant basiskunnskap, de må gjøre en individuell skriftlig forberedelse til timene og veilederrollen må utøves slik at den fremmer refleksjon i gruppen. | en |
dc.format.extent | 517520 bytes | |
dc.format.extent | 685298 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language | nor | |
dc.publisher | Copenhagen Business School Press | en |
dc.subject | refleksjon | en |
dc.subject | praksisstudier | en |
dc.subject | kunnskapsutvikling | en |
dc.subject | studentgrupper | en |
dc.subject | læring | en |
dc.title | Bruk av refleksjon i sykepleierstudentenes kunnskapsutvikling | en |
dc.type | Master thesis | |
dc.source.pagenumber | 113 s. | en |