Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 1567-1586 av 2026
-
Sammenligning av eksplosiv styrke hos sprintere og styrkeløftere
(Master thesis, 2012-08-07)Målet med denne studien var å finne ut hvilke forskjeller det var mellom sprintere og styrkeløftere på hastighets- og kraftutviklingen på stanga ved knebøy på ulike vektbelastninger. Konklusjon: Styrkeløftere trener som ... -
Sammenligning av interferens på sekundæroppgaver i proksimale versus distale effektorer i arm
(Master thesis, 2015-07-06)Formålet med dette studiet var å studere proksimal og distal muskulatur i ulike dual-task regimer, hvor man skal kontrollere en primæroppgave, og se hvor mye en sekundæroppgave interfererer. Primæroppgaven bestod av å ... -
Samordnet plan for opplæring i bruk av IKT-verktøy
(Working paper, 2013-04-05)HiNe bør samle ressursene til støtte for planens prioriterte digitale verktøy. Disse kan oppsummeres slik: • Digitale verktøy knytta til undervisning i samsvar med ramme- og fagplaner. • Digitale verktøy knytta til HiNes ... -
Samsang gjennom livsløpet
(MusPed:Research; nr. 5, Book, 2022) -
Samspillet mellom stokastisk forståelse og samtaletype.
(Master thesis, 2022) -
Samtaletilbud for gravide kvinner ved Fødeavdelingen Helgelandssykehuset, avd. Sandnessjøen
(Research report, 2016) -
... sånn muntlige høytlesingsfag ... : en casestudie av arbeid med muntlige tekster i skolen etter Kunnskapsløftet
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;14/2010, Master thesis, 2010)Med bakgrunn i Evaluering av Reform 97, der en fant at arbeid med muntlighet i skolen var lite planlagt med mangelfull veiledning, ønsket jeg å finne ut hvordan situasjonen er i dag hos noen femteklasser. Hvilke refleksjoner ... -
School-time’s contribution to the physical activity level of children and fulfilment of national health recommendations for physical activity in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Schooltime's contribution to pupils' physical activity levels: A longitudinal study
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
School’s outdoor area as an educational and health-promoting resource for young teenagers
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Scientifically designed teacher education – teacher educators’ perceptions in Norway and Finland
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper investigates teacher educators’ perceptions of scientifically designed teacher education in Finland and Norwayand asks the following research questions: How do teacher educators in Finland and Norway perceive ... -
Seen through other eyes – Opening up new vistas in Realistic Mathematics Education through visions and experiences from other countries
(ICME-13 Monographs;, Chapter; Peer reviewed, 2020) -
«Seile sin egen sjø» En kvalitativ studie om å være forelder eller søsken til en voksen kvinne med spiseforstyrrelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 54, Doctoral thesis, 2022) -
Seks naturfaglæreres refleksjoner om innføringen av programmering i grunnskolen
(Master thesis, 2022)