Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 836-855 av 2023
-
I glipan mellan en frusen vattendroppe och ett äpples gestalt : essä om yrkestillvaro som joker och forumspelspedagog
(Master thesis, 2012)Genom textskapande och samtal med kolleger narmar jag mig, reflekterar och provar några sidor av min yrkestillvaro som joker i forumteater och som forumspelspedagog. Forumteater ar en interaktiv teaterform som jag arbetar ... -
“I sámifize it...” Preschool in the centre of South Sámi language and culture learning in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
I skuddlinjen mellom organisert og egenorganisert aktivitet : en kartlegging av forholdet mellom organisert og egenorganisert fotballaktivitet for barn i relasjon til aktivitetsnivå og innhold i treningen
(Master thesis, 2011-08-04)Formålet med dette studiet var å fremskaffe mer informasjon om aktivitetsnivå og innholdet i den organiserte fotballtreningen (deliberate practise), i forhold til når barn utøver fotballaktivitet på egenhånd (deliberate ... -
I stormens øye : Eksistensielle utviklingsdialoger i lærerutdanning
(Chapter; Peer reviewed, 2017) -
”I trygge hender?” En kvalitativ studie om trygghet i møtet
(Master thesis, 2017) -
The Icarus Effect Rephrased : Range of Semantic Gravity and Forms of Knowledge in New Norwegian Teacher Education
(Peer reviewed; Journal article, 2021)In the 2000s, several major education reforms have been implemented in Norway. The reform in the teacher education is heavily inspired by the Finnish model, with introduction of a new research-based content, with the aim ... -
Ideal, selvforståelse og yrkesidentitet. En studie av egne erfaringer som fengselsførstebetjent i spenningsfeltet mellom hjelp og grensesetting
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 60, Doctoral thesis, 2023) -
Idealer og realiteter i moderne psykisk helsearbeid
(Journal article; Peer reviewed, 2012) -
Idealisert passivitet: anslag til en kritikk av ideen om kunstens magiske kraft
(Master thesis, 2011-09-01)På linje med alle akademiske disipliner knyttet til kunstuttrykkene, og kunstbegrepet som sådan, er musikkvitenskapen påvirket av filosofien. Denne påvirkningen har gitt ulike utslag gjennom tidene, men det symbiotiske ... -
Identification of the South Saami in the Norwegian 1801 Census : Why Is the 1801 Census a Problematic Source?
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Identifying and dealing with student errors in the mathematics classroom : Cognitive and motivational requirements
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Introduction: Mathematics classrooms are typically characterized by considerable heterogeneity with respect to students’ knowledge and skills. Mathematics teachers need to be highly attentive to students’ thinking, learning ... -
Identitet och uppoffring : om kulturarbetarnas situation i prekariatsystemet
(Master thesis, 2016) -
Identitet, konflikt og veien hjem. Stemmer i nyere samisk ungdomslitteratur
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen utforsker hvordan samisk identitet og tilhørighet er tematisert i fire samiske ungdomsromaner: Slepp meg (2018) og Det Sara skjuler (2019) av Kathrine Nedrejord, Hamburgerprinsessa ([2017] 2019) av Saia Stueng ... -
Identity and competence in the network society
(Conference object, 2010-02-01) -
Identity of Russians living in Norwegian-Russian borderland
(Master thesis, 2016) -
Idrettsledelse og coaching av kvinnelige spillere på toppnivå : Å lede kvinnelige toppfotballspillere – En studie av trener- og lederroller i et profesjonsperspektiv
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 48, Doctoral thesis, 2022) -
Ignoring the Child and the Call for a Good Balance : Aspects of a Phenomenologically Based Theory of Teacher Actions
(Journal article; Peer reviewed, 2012)