Blar i Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) på tittel
Viser treff 816-835 av 2026
-
Hvordan lærer en folkemusiker? – Om folkemusikkopplæring på Innherred
(Master thesis, 2013-11-13)Min masteravhandling handler om folkemusikkopplæring i et ganske uutforsket tradisjonsområde innenfor folkemusikken i Norge, ved navn Innherred. Jeg har gjennom to år fått lov til å bli godt kjent med et spellemannslag på ... -
Hvordan omtaler lærere begrepet klasseledelse?
(Master thesis, 2018) -
Hvordan opplever lærere å undervise i klasserom med dårlig akustikk?
(Master thesis, 2013)Bakgrunn: I læreryrket stilles det store krav til en vel-fungerende stemme. Lærere bruker stemmen mye hver dag, og må ofte bruke ekstra styrke på stemmen for å høres av elevene. Man kan si at stemmen er lærerens viktigste ... -
Hvordan praktiserer og begrunner lærere i ungddomsskolen bruk av lekse i naturfag?
(Master thesis, 2018) -
Hvordan tilpasser lærere opplæring for elever med stort læringspotensial?
(Master thesis, 2022) -
Hvordan utvikle relevant yrkesopplæring på Vg2 maritime fag?
(Master thesis, 2022) -
Hvordan veileder logopeder barnehageansatte som jobber med barn som har fonologiske vansker?
(Master thesis, 2016) -
Hvordan vurderer styrere, helsesøstre og barnevernspedagoger det tverretatlige samarbeidet i forhold til førskolebarn med særskilte behov? : en intervjuundersøkelse med fokus på barnehagen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 2/2011, Master thesis, 2011)Bakgrunn En forutsetning for å lykkes i helhetlige tjenester barn med særskilte behov er samhandling på tvers av etater og profesjoner. Jeg har gjennom mastergradsarbeidet ønsket å sette fokus på kvaliteten på det ... -
Hvorfor akkurat meg? : erfaringer fra en mangelfull tilpasset opplæring i skolen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 4/2009, Master thesis, 2009)Intensjonene om en tilpasset opplæring for alle står veldig sterk i både Opplæringsloven (1998) og Kunnskapsløftet, som er gjeldende læreplan i grunnskolen i dag. Hver enkelt elev har krav på å få en tilpasset opplæring ... -
Hvorfor trener langrennsløperen så mye, med en så stor prosentvis andel lav intensitet og en så stor del spesifikk trening?
(Journal article, 2021)«Det spiller ingen rolle hvor godt trent du er om du ikke kan å svømme» Med spesifikk trening forstår en at treningen har en likhet (fysiologisk, psykologisk eller teknisk) med konkurransesituasjon (Gjerset, Holmstad, ... -
Hvorfor velger politistudentene å bli politi? Om verdier, idealer og et trygt samfunn
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Hybrid Deep Learning Framework for Reduction of Mixed Noise via Low Rank Noise Estimation
(Peer reviewed; Journal article, 2022)In this paper, an innovative hybridized deep learning framework (EN-CNN) is presented for image noise reduction where the noise originates from heterogeneous sources. More specifically, EN-CNN is applied to the benchmark ... -
Hysj! Ei historie om stillhet
(Journal article, 2015) -
Høgskolen som økologisk sosialiseringsarena for å påvirke studenter til fysisk aktivitet
(Master thesis, 2011-02-01)Med bakgrunn i Bronfenbrenners (1979) økologiske utviklingsmodell og Engstrøm og Anderson (1973) sin modell om relasjoner mellom sosiale, økonomiske og geografiske faktorer og fysisk aktivitet, er det utarbeidet teoretiske ... -
Hør stammødrenes stemme : En kontekstuell analyse av Mari Boines album Gula gula
(Master thesis, 2010-03-04) -
Høyere utdanning i tre dimensjoner - En ny teoretisk forståelsesramme
(Book; Peer reviewed, 2021)