Artikler, rapporter og annet (FLU): Recent submissions
Now showing items 261-280 of 996
-
Fachdidaktische Forschung
(Chapter, 2021) -
Contested Urban Green Space Development : Rolling Back the Frontiers of Sustainability in Trondheim, Norway
(Sustainable Development Goals Series, Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Utdanning i kunstfag : Samarbeid, kvalitet og spenninger
(MusPed:Research;, Book; Peer reviewed, 2021) -
Unpacking capabilities for professional learning: teachers’ reflections on processes of collaborative inquiry in situated teamwork
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Aspects of Developmental Pathways toward World-Class Parasport
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Students’ personal desire for excitement and teachers’ autonomy support in outdoor activity : Links to passion, intrinsic motivation, and effort
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Leading inquiry-based learning with groups of children : A part of kindergarten teachers’ pedagogical practices in ECEC
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Orchestrating inquiry-based learning (IBL) with children and teaching assistants in ECECs requires teacher leadership. This chapter connects leadership with inquiry, addressing the research question: How can kindergarten ... -
Religião, sacrifício e violência
(Journal article, 2021)Transcrição traduzida ao português de sua palestra em inglês, com o mesmo título, para a aula magna do PPG em Ciência da Religião da PUC-SP, ocorrida em 7 de outubro de 2021. Por se tratar de uma palestra, não há citações ... -
"Æ e trønder æ?" En nordtrønders tanker om sted, historie og identitet
(Chapter; Peer reviewed, 2021) -
Avklaring og prøving : Filosofisk samtale og Tren tanken som utforskende arbeidsmåter
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
«Strofenes dronning» i norsk litteratur : Frå A.O. Vinje til Olav Nygard
(Chapter, 2021) -
Samsang gjennom livsløpet
(MusPed:Research; nr. 5, Book, 2022) -
Social realism and in-depth learning. Can students build knowledge with an epistemic dimension?
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Video-stimulated recall som datainnsamlingsmetode
(Chapter, 2021) -
Visuelle vendinger i videoanalyse : Transkripsjon i møte med barnehagens marginaliserte og målbundne materialiteter
(Chapter, 2021)Dette kapittelet er en metodologisk og etisk utforskning av følgende problemstilling: Hvordan transkribere og analysere tilstedeværelsen og praksisene til barnehagens yngste barn, og andre menneskelige og ikke-menneskelige ... -
Deep reading and in-depth Learning in English language education
(Chapter, 2022) -
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net) : terminology, taxonomy, and ontology
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Konstituering av en semiprofesjonell jentekorpraksis : En retrospektiv empirisk studie om frambringelsen av varige kulturelle verdier i Sandefjord jentekor
(MusPed:Research;No. 5, Peer reviewed; Journal article, 2022)Konstituering av en semiprofesjonell jentekorpraksis. En retrospektiv empirisk studie om frambringelsen av varige kulturelle verdier i Sandefjord jentekor -
«Det finnes en sang for alt!» Ansattes begrunnelser for sang i barnehage og skole – en empirisk studie
(MusPed:Research;No. 5, Peer reviewed; Journal article, 2022)«Det finnes en sang for alt!» Ansattes begrunnelser for sang i barnehage og skole – en empirisk studie -
Is There a Sex Difference in Technical Skills among Youth Soccer Players in Norway?
(Peer reviewed; Journal article, 2022)