Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 40
-
Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 33, Doctoral thesis, 2020) -
Healthcare middle managers’ development of capacity and capability for leadership : The complex context experienced as a conflicting practice
(PhD in the study of professional praxis;39, Doctoral thesis, 2021) -
Aktivitetshjelpemidler, kunnskap og deltakelse. En studie om barn og unge med funksjonsnedsettelser og foresatte sin erfaring, i møte med ulike aktører og tjenesteytere sin kunnskap og forståelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;38, Doctoral thesis, 2021) -
Bara som skapande - Om konstpraktik som meningsskapande och reflexiv process, belyst genom konstlärarens yrkeskunnande
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 30, Doctoral thesis, 2019) -
Fornemmelser, fortællinger, faglighed - om at fortælle skærpet dømmekraft frem : Et studie af sygeplejerskers fortællinger om egen praksis
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 32, Doctoral thesis, 2019) -
Praktiske arbeidsformer i norsk på ungdomstrinnet . En studie med utgangspunkt i ungdomstrinnsmeldinga
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 31, Doctoral thesis, 2019) -
Politipatruljens møte med barn som lever med vold i hjemmet : En fenomenologisk undersøkelse av politipatruljens praksis
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 29, Doctoral thesis, 2019) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Natural Science : A Human Practice – Expanding the horizon of established practice
(Ph.D. in the study of professional praxis; no. 22 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Hverdagsrehabilitering i praksis. En studie av spenningsfeltet mellom ulike aktører og interesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 20 (2017), Doctoral thesis, 2017) -
Knapt med tid i hjemmetjenesten – om kjøreruter, skjulte tjenester og tidspress : En dokumentanalyse av enkeltvedtak og ukeprogram
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 19 (2017), Doctoral thesis, 2017) -
«Vi må ha hjelp!» Pasienter, pårørende og sykepleiere sine erfaringer fra en forsterket sykehjemsavdeling etter Samhandlingsreformen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 17 (2017), Doctoral thesis, 2017) -
«Den entreprenørielle dannelsesreisen» – en kvalitativ studie av læringsprosesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 15 (2016), Doctoral thesis, 2016) -
Nærvær når identitet er truet – En studie av god omsorg til personer i særlig sårbare situasjoner
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 7 (2012), Doctoral thesis, 2012) -
«De får han aldri» : Om erfaringane til pårørande og pleiepersonalet og det som står på spel i møtet mellom heimeverda og sjukeheimsverda
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 14 (2015), Doctoral thesis, 2015) -
Insegel till dialog : skolans matematikutbildning – en studie i fyra praktiker
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 11 (2014), Doctoral thesis, 2014) -
Handlingsrommets evidens : om praktisk kunnskap i nyfødtintensivsykepleien
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 8 (2013), Doctoral thesis, 2013)I denne avhandlingen undersøkes den kunnskapen som erfarne spesialsykepleiere i nyfødtintensivavdelinger stoler på og regner som gyldig i sitt daglige arbeid. Det er en kunnskap som viser seg i handling, og som fører til ... -
Ungdom i svev : å oppdage muligheter med utsatte unge
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 5 (2012), Doctoral thesis, 2012) -
Relasjonen mellom hjelper og hjelpesøkende : en studie i forståelsens og anerkjennelsens betingelser og utviklingsmuligheter
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; 3 (2011), Doctoral thesis, 2011)Studiens spørsmål: Det stilles i denne studien to spørsmål: 1) Hvordan kan vi forstå de menneskelige betingelsene for en positivt virkende relasjon mellom hjelper og hjelpesøkende? 2) Hvordan kan hjelperen øve opp og utvikle ... -
Følelser er fornuft : sykepleierutdanningen mellom gjerning og tekst
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 1 (2010), Doctoral thesis, 2010)I denne studien undersøker jeg forholdet mellom den teoretiske og den praktiske opplæringen i sykepleieutdanningen. Jeg fokuserer på studentenes læringsprosess og deres erfaringer og utfordringer med å integrere ulike ...