Blar i Masteroppgaver i tilpasset opplæring på tittel
Viser treff 134-153 av 324
-
iPad som katalysator for utvikling av skolens praksis
(Master thesis, 2017) -
iPad/PC som verktøy for skriveundervisning i norskfaget
(Master thesis, 2019) -
«Jeg har aldri trodd at mine fag krever lesestrategier»
(Master thesis, 2021) -
"Jeg orket ikke anstrenge meg" : en kvalitativ studie av elevers skolemotivasjon
(Master thesis, 2018) -
«Jeg tror ikke på unger som sier de vil gå alene» Sosial inkludering og samspillsvansker
(Master thesis, 2017) -
"Ka gjør æ når alt e borte etter to minutta?" : en studie av lærerens rolle i utviklingen av gode, strategiske lesere
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;13/2010, Master thesis, 2010)Innføringen av Kunnskapsløftet har medført et enormt fokus på lesing som en av fem grunnleggende ferdigheter det skal jobbes med i alle fag og på alle trinn gjennom hele det B-årige skoleløpet. Internasjonale undersøkelser ... -
Kan "Vurdering for læring" øke elevenes motivasjon for matematikkfaget?
(Master thesis, 2014) -
Kan bruk av relasjonspedagogikk i klasserommet bidra til å redusere relasjonell aggresjon mellom jenter? : en studie i videregående skole, studiespesialiserende linje
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;9/2012, Master thesis, 2012)Oppgaven vår skal belyse om det er mulig å redusere relasjonelI aggresjon blant jenter gjennom å anvende relasjonspedagogikk i klasserommet. Relasjonspedagogikkens betydning er, i et historisk perspektiv, anerkjent som ... -
Kan elever gjennom systematisk og veiledet skriving av begreper utvikle sin forståelse i matematikk? : gjennomføring av en innovasjon med bruk av digitalt verktøy
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 2/2010, Master thesis, 2010)Masteroppgaven presenterer resultatene fra en innovasjon som forfatteren gjennomførte i egen matematikklasse skoleåret 2008-2009. Formålet med innovasjonen var å se om det å skrive begrepsforklaringer i matematikk kunne ... -
Kan PALS være et hjelpemiddel til å styrke klasseledelsen i skolens tilpassa opplæring?
(Master thesis, 2014)