• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Master i kunnskapsledelse (MKL)
  • Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV)
  • Master i kunnskapsledelse (MKL)
  • Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 180

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aksjonsforskning som endringsstrategi? Ut fra en forskning sammen med Trygdeetatens ledergruppe i Sør-Trøndelag: Hvordan skape kunnskapsutvikling i fusjonsprosessen mellom Trygdeetaten og Aetat når disse skal bli en ny Arbeids- og Velferdsetat? 

      Berg, Åse; Selbo, Frode (Master thesis, 2006)
    • Bruk av refleksjon i sykepleierstudentenes kunnskapsutvikling 

      Aasen, Bjørg; Bratseth, Kristin (Master thesis, 2007)
      Avhandlingen omhandler bruk av refleksjon i sykepleierstudenternes praksisstudier. En fast gruppe med studenter (basisgruppe), lærer fra høgskolen og praksisveileder fra sykehuset møtes til ukentlige refleksjonstimer i en ...
    • Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap: tjenesteutvikling og tiltaksmetoder i Barne- og familietjenesten Østbyen tiltak 

      Korssjøen, Mari-Ann (Master thesis, 2007)
      Oppgavens tittel: Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap, betegner at for å forstå helheten, så må en se hvordan deler utgjør et hele. I en kompleks, kunnskapsintensiv og lærende organisasjon skal ...
    • Faktorer på organisatorisk og individuelt nivå som har betydning for å utvikle skolen som en lærende organisasjon. En kvalitativ analyse av hvordan faktorene håndteres ved Åsly skole 

      Rørstad, Halvard (Master thesis, 2007)
    • Verdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi? 

      Steen, Harald Morten (Master thesis, 2008)
      Temaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. ...
    • Utvikling av reflekterte praktikere i Coop Sambo: virkninger av refleksjonsbasert kunnskapsutvikling i en strukturorientert virksomhet 

      Jakobsen, Lars Arve (Master thesis, 2008-08)
      Målsettingen med masteroppgaven er å undersøke om ledertreningsprogrammet i Coop Sambo stimulerer til utvikling av reflekterte praktikere. Videre er det et mål med oppgaven å synliggjøre om det finnes organisatoriske ...
    • Reflekterende team som metode i Trafikklærerutdanningen: et praktisk utviklingsprosjekt 

      Sandvik, Toril; Kjelsrud, Hilde (Master thesis, 2008-08)
      Trafikklærerutdanningen ble et toårig høgskoletilbud ved Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) fra januar 2004. Trafikklærerutdanning er et viktig satsningsområde for myndighetene når det gjelder trafikksikkerhetsarbeid. Det ...
    • Som å ta øynene fra oss: om IPLOS i Trondheim kommune 

      Hofstad, Tormod (Master thesis, 2009-10-15)
      Denne mastergradsavhandlingen handler om teknologi og organisasjon, nærmere bestemt IPLOS og omsorgstjenesten i Trondheim kommune. Klassifiserings- og rapporteringssystemet IPLOS er en integrert del av omsorgstjenestens ...
    • Sømløst psykisk helsearbeid med fokus på samhandling: et innblikk sett med pasienters øyne 

      Opdal, Bernt Harald (Master thesis, 2009-10-15)
      Utgangspunktet for denne masteravhandlingen er en undersøkelse av pasienters opplevelse av hvordan samhandling fungerer mellom pasienter og involverte ansatte internt i 1. linjetjenesten, internt i 2. linjetjenesten og ...
    • Utvikling av prosedyrer for individuelle utviklingsplaner og elevsamtaler: en aksjonsforskningsprosess for dokumentasjon av tilpasset opplæring 

      Thorshaug, Gerd (Master thesis, 2009-10-15)
      Oppgaven handler om hvordan en kan utvikle en metodikk for dokumentasjon av tilpasset opplæring gjennom en aksjonsforskningsprosess. Jeg har gjennom et år studert egen organisasjon med tanke på hvordan en kan komme fram ...
    • På jakt etter kunnskap: en studie omkring kunnskap som suksessfaktor 

      Våtvik, Stig; Mortensen, Kai André (Master thesis, 2009-10-15)
      I denne avhandlingen har fokuset vært på kunnskapsbevaring. Da i forståelsen av kunnskapsbevaring som et dynamisk og prosessuelt begrep. Gjennom begrepet kunnskapsbevaring fokuserer vi på ansatte og deres kunnskap, og ...
    • ”Når gutta lager butikk": innovasjon, entreprenørskap og utviklingsprosesser i et aktør-nettverk perspektiv – case studium 

      Hovde, Karin; Skjerve, Annbjørg (Master thesis, 2009-10-15)
      Tema for denne forskningsoppgaven er innovasjon, entreprenørskap og utvikling i organisasjoner. Ved hjelp av et casestudium har vi analysert entreprenørskapsprosessen i ELKAS. Analysen er basert på et relasjonelt perspektiv ...
    • En studie av kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling i en offentlig, tjenesteytende organisasjon 

      Lønnum, Laila Hassel (Master thesis, 2009-10-15)
      I denne avhandlingen har jeg belyst hvordan kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling ved en offentlig, tjenesteytende organisasjon foregår. Det har jeg gjort gjennom en casestudie foretatt ved hjelp av kvalitative intervju ...
    • Liv og lære om strategisk kompetansestyring i Forsvaret 

      Nilssen, Kristin; Jørgensen, Runar (Master thesis, 2009-10-15)
      Strategisk kompetansestyring tas i bruk av stadig flere virksomheter som et av flere tiltak for å oppnå sin visjon og målsetning om å inneha eller utvikle relavant komptanse. I privat sektor er en gjennomgående begrunnelse ...
    • En studie av praksisfeltet ved trafikklærerutdanningen i Norge: om faktorer som har betydning for studenters læringsprosess 

      Lunde, Øyvind; Reitan, Bjørg; Sandstad, Morten (Master thesis, 2009-10-15)
      Denne avhandlingen handler om faktorer som er av betydning for hvordan studenter lærer. Forskningsfeltet er den praktiske delen av trafikklærerutdanningen i Norge, ved Høgskolen i Nord-Trøndelag. Forskningen er basert ...
    • Hvordan fremme kunnskapsdeling og kunnskapsprosesser mellom kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten ved etablering av DMS Inn – Trøndelag? 

      Grut, Astrid Hynne; Olsen, Per Arne (Master thesis, 2010-10-06)
      Utgangspunktet for masteravhandlingen har vært å se på et samarbeidsprosjekt som omhandler etablering av et distriktsmedisinsk senter, DMS Inn-Trøndelag, og hvordan etableringen av DMS Inn-Trøndelag kan bidra til å fremme ...
    • Innovasjon i helsesektoren 

      Rønning, Frank (Master thesis, 2010-10-06)
      Norge har et helsevesen av forholdsvis høy internasjonal standard og også en god medisinsk industri, både med lokal og internasjonal forankring. For å takle alle utfordringer med en stor andel aldrende befolkning, samhandling, ...
    • Mange bekker små gjør et stort åhh..: hvilke sammenhenger er det mellom arbeidsmiljø og muskel- og skjelettlidelser i sykehjem? 

      Busch, Hans Jacob; Martnes, Ann Karin (Master thesis, 2010-10-06)
      Gjennom tall vi har fått fra NAV Arbeidslivssenter i Sør Trøndelag, har vi fått konstatert at det er relativt høyt sykefravær ved sykehjemmene i Trondheim kommune. Vi vet også at dette sykefraværet har vært gjennomsnittlig ...
    • Utvikling av refleksjonsprosesser ved Motland og Varhaug skule: aksjonsforskning i egne virksomheter 

      Forsmo, Jan Harald; Galtvik, Eivind (Master thesis, 2010-10-06)
      Masteravhandlingen vår i kunnskap og innovasjonsledelse (MKIL) handler om refleksjonsprosesser og hvordan dette kan bidra til kunnskapsutvikling i våre ledergrupper. Problemstillingen er knyttet opp mot hvordan ...
    • Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi 

      Tiltnes, Karin (Master thesis, 2010-10-06)
      Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit