Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på tittel
Viser treff 185-199 av 199
-
Utvikling av refleksjonsprosesser ved Motland og Varhaug skule: aksjonsforskning i egne virksomheter
(Master thesis, 2010-10-06)Masteravhandlingen vår i kunnskap og innovasjonsledelse (MKIL) handler om refleksjonsprosesser og hvordan dette kan bidra til kunnskapsutvikling i våre ledergrupper. Problemstillingen er knyttet opp mot hvordan ... -
Utvikling av reflekterte praktikere i Coop Sambo: virkninger av refleksjonsbasert kunnskapsutvikling i en strukturorientert virksomhet
(Master thesis, 2008-08)Målsettingen med masteroppgaven er å undersøke om ledertreningsprogrammet i Coop Sambo stimulerer til utvikling av reflekterte praktikere. Videre er det et mål med oppgaven å synliggjøre om det finnes organisatoriske ... -
Utvikling, kvalitet og ledelse. Kvalitetsutviklingssystem og ledelse i utdanningssektoren i Nord- Trøndelag
(Master thesis, 2012-11-05)I 2005 innførte Fylkestinget i Nord-Trøndelag et helhetlig kvalitetssystem for utdanningssektoren basert på en modell for planlegging, rapportering og vurdering. Vi har sett på hvilken betydning innføringen av systemet har ... -
Våghalsene i offentlig sektor. En studie av innovasjon og ledelse
(Master thesis, 2019) -
Veien mot et bærekraftig helsevesen? Lederes erfaringer med endringsprosesser i helsesektoren.
(Master thesis, 2023) -
Velferdsteknologi er enkelt sagt en god livsreise basert på mestring og læring! Hvordan kan omsorgsarbeidere bidra til ny kunnskap ved å ta i bruk velferdsteknologi i helse og omsorgstjenestene?
(Master thesis, 2013-10-11)Oppgaven beskriver et prosjektfelleskap sine utfordringer og prosesser ved å skape ny kunnskap ved å ta i bruk velferdsteknologi som sosioteknisk supplement til Helse- og omsorgstjenester i Steinkjer kommune. Hvordan kan ... -
Velferdsteknologi; nytt og nyttig eller bare til heft?
(Master thesis, 2015-11-09)Velferdsteknologi er et begrep som de siste årene har fått stort fokus innenfor helse og omsorgstjenestene både i Norge og internasjonalt. Velferdsteknologiske løsninger skal være et verktøy for tjenesteytere og gi mennesker ... -
Verdal videregående skole sin ”reise” mot å bli en mer lærende organisasjon - Hvor er vi? og Hvor vil vi?
(Master thesis, 2008)Temaet er den lærende organisasjon, og problemstillingen er knyttet til Verdal vgs. sin reise mot å bli en mer lærende organisasjon. Reisen har vært sammen med skolens mellomledergruppe, som består av område- og seksjonslederne. ... -
”Vi trenger hverandre – ikke sant?” En studie av kunnskapsutvikling i en tverrsektoriell forskergruppe
(Master thesis, 2010-10-18)Tema i avhandlingen er gruppen som arena for kunnskapsdeling og kunnskapsutvikling. Problemstillingen belyser hvordan en tverrsektoriell forskergruppe, med deltakere både fra akademia og praksisfelt, kan fungere som ... -
"Vi" og "dem" - en studie om læringskultur blant trafikklærere
(Master thesis, 2019) -
Å gjøre en forskjell: læring og kunnskaping i NAV-telefonen i Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2010-10-06)Min masteroppgave i Kunnskaps- og innovasjonsledelse utforsker læring og kunnskaping i NAV-telefonen i Sogn og Fjordane. Casen går over et år fra vedtak om etablering våren 2009 til NAV-telefonen hadde vel et halvt års ... -
Å lære i arbeidslivet. Hvordan bidrar reflekterende team til læring og utvikling i organisasjoner?
(Master thesis, 2014-10-14)Tema er reflekterende team som metode og hvordan kunnskapsarbeidere i en barnehage kan nyttiggjøre seg metoden for å utvikle seg til reflekterte praktikere. Casen vår er hentet fra et utviklingsprosjekt ved Sildråpen ...