Browsing Master i kunnskapsledelse (MKL) by Title
Now showing items 35-54 of 207
-
Folkebiblioteket i kunnskapsamfunnet. Kan trafikktelling brukes til bibliotekutvikling?
(Master thesis, 2015-10-20)Oppgaven undersøker i hvilken grad og på hvilken måte systematisk observasjon av brukerne i form av tverrgående trafikktelling ( TTT ) kan bidra til utviklingsarbeidet i norske folkebibliotek. KBP ( Kunnskapsbasert praksis ... -
Forbedre ledelse av styringssystemer og styringsdialog
(Master thesis, 2015-11-09)Problemstillingen; «Hvordan kan vi forbedre kvaliteten i skolen ved å forbedre ledelse av styringssystem og styringsdialog?», har blitt belyst gjennom forskningsspørsmålene; 1. Hva kjennetegner et godt styringssystem ... -
Fosen Regionråd og utviklingsledelse - i går, i dag og i morgen
(Master thesis, 2010-10-06)Min avhandling fokuserer på styret i Fosen Regionråd (ordførerne) og rådmannsgruppens erfaringer med samarbeidsprosesser. Mitt hovedfokus i avhandlingen er de utviklingsmål som må ligge til grunn for koalisjonen skal ... -
Fra kunnskap til handling «litt bedre enn i går». En studie av individuell og organisatorisk læring som følge av erfaringsdeling i et læringsverksted
(Master thesis, 2013-10-24)Studien handler om erfaringsdeling i et læringsverksted, og om hvorvidt dette har gitt individuell og organisatorisk læring. Caseorganisasjonen er NAV. Undersøkelsen retter fokus mot læringsverkstedene på Mulighetskonferansene ... -
Fra renhold til smittevern - ledelse av kommunale renholdsarbeidere under en pandemi
(Master thesis, 2022) -
Fra samarbeid til prosess. Om kunnskapsutvikling i samarbeidet mellom Rennebuskolen og TrønderEnergi AS
(Master thesis, 2014-10-14)I denne avhandlingen undersøker vi hvordan prosessen ble fremmet i samarbeidet mellom Rennebuskolen og TrønderEnergi Kraft AS, hvor den ene av oss forskerne studerer sin egen organisasjon. Videre i forskningsspørsmålene ... -
Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap: tjenesteutvikling og tiltaksmetoder i Barne- og familietjenesten Østbyen tiltak
(Master thesis, 2007)Oppgavens tittel: Fra stykkevis og delt kunnskap til helhetlig og eid kunnskap, betegner at for å forstå helheten, så må en se hvordan deler utgjør et hele. I en kompleks, kunnskapsintensiv og lærende organisasjon skal ... -
Fra team til Teams ‐ en studie av meningsskaping i digital samhandling
(Master thesis, 2021) -
Fra visjon til virkelighet. Improvisasjon, mulighetenes verktøy
(Master thesis, 2017) -
Gå i takt mot innovative løsninger? En kvalitativ studie av organisasjonskultur og kreativitet.
(Master thesis, 2019) -
Gjennombruddsmetoden - Systematisk utålmodighet
(Master thesis, 2013-10-10)Vi har tatt initiativ til og gjennomført et gjennombruddsprosjekt i faget matematikk ved Levanger videregående skole. Elevene som var omfattet av prosjektet er enten faglig svake eller sliter med motivasjonen for skolefag. ... -
God veiledning krever praktisk klokskap En studie av hvordan god veiledningspraksis utvikles blant veilederne på lederutviklingsprogrammet Base Camp ved Luftkrigsskolen
(Master thesis, 2012-11-06)I denne avhandlingen vil vi sette søkelyset på betydningen av å drive kontinuerlig utvikling av veiledere ved lederutviklingsprogrammer. Denne empiriske studien er basert på analyse av kvalitative intervjuer av samtlige ... -
«Her er det jeg som er sjefen» En studie av utdannings- og yrkesrådgivningen på ungdomstrinnet, sett i lys av perspektiver innen kunnskapsledelse
(Master thesis, 2016-11-04)Denne oppgaven handler om organisering og ledelse av utdannings- og yrkesrådgivningen på ungdomstrinnet i en av landets kommuner. Utdannings- og yrkesrådgivning i skolen er en lovpålagt oppgave som skal foregå i et samarbeid ... -
”Her syder det jo av småprat!”. En studie om kunnskapsutvikling i uformelle samtaler på Telenor Kundeservice Bedrift.
(Master thesis, 2013-10-11)Vi har undersøkt hvordan vi kan forstå uformelle samtaler i kunnskapsutvikling i en avdeling i Telenor, som heter Kundeservice Bedrift. Konklusjonene våre er interessante for både ledere og medarbeidere som er opptatt av ... -
Hva kan kunnskapslederen lære av Askeladden? Når mastergradskompetansen dukker opp blant pedagogiske ledere i barnehagen
(Master thesis, 2016-10-25)Denne avhandlingen har fokus på barnehagelederens rolle som kunnskapsleder når mastergradskompetanse finnes blant pedagogiske ledere. Bakgrunnen for valg av tema har vært at barnehagefeltet har vært i endring. Siden 2006 ... -
Hva skal til for å tenne dere? Implementering av forebyggende tiltak i skolen
(Master thesis, 2010-10-06)Our concern in this dissertation has been to investigate processes that take place when knowledge based programs are implemented in schools. The schools are flooded with ideas, programs and methods, and most of this is ...