Blar i Masteroppgaver i tilpasset opplæring på tittel
Viser treff 116-135 av 324
-
Hvordan kan man i barnehage bidra til at barn med innadvendt atferd mestrer sosial samhandling? : et mestringsperspektiv på innadvendt atferd
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 1/2010, Master thesis, 2010)Denne masteroppgaven belyser barnehagens muligheter i forhold til sosial samhandling hos barn med innadvendt atferd. UndersøkeIsens utgangspunkt i den forbindelse er å rette fokus mot innadvendte barns potensialer for ... -
Hvordan kan opplæringen på TEK tilpasses elevenes læringsbehov og yrkesplaner?
(Master thesis, 2023) -
Hvordan kan skolen tilpasse opplæringen for elever med fin- og grovmotoriske vansker (på 1. trinn)?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;7/2013, Master thesis, 2013) -
Hvordan omtaler lærere begrepet klasseledelse?
(Master thesis, 2018) -
Hvordan tilpasser lærere opplæring for elever med stort læringspotensial?
(Master thesis, 2022) -
Hvordan utvikle relevant yrkesopplæring på Vg2 maritime fag?
(Master thesis, 2022) -
Hvordan vurderer styrere, helsesøstre og barnevernspedagoger det tverretatlige samarbeidet i forhold til førskolebarn med særskilte behov? : en intervjuundersøkelse med fokus på barnehagen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 2/2011, Master thesis, 2011)Bakgrunn En forutsetning for å lykkes i helhetlige tjenester barn med særskilte behov er samhandling på tvers av etater og profesjoner. Jeg har gjennom mastergradsarbeidet ønsket å sette fokus på kvaliteten på det ... -
Hvorfor akkurat meg? : erfaringer fra en mangelfull tilpasset opplæring i skolen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 4/2009, Master thesis, 2009)Intensjonene om en tilpasset opplæring for alle står veldig sterk i både Opplæringsloven (1998) og Kunnskapsløftet, som er gjeldende læreplan i grunnskolen i dag. Hver enkelt elev har krav på å få en tilpasset opplæring ... -
Individuelle opplæringsplaner i barnehagen
(Master thesis, 2017) -
Innovasjon i skolen : "samarbeid rundt elever med store funksjonsnedsettelser"
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 9/2009, Master thesis, 2009)Bakgrunnen for dette endringsarbeidet er opplevelsen av et følt problem i forhold til samarbeid mellom en forsterket avdeling for elever med store funksjonsnedsetteiser og skolen avdelingen tilhører. Avdelingen inngår i ... -
Interkulturell kompetanse hos lærerstudenter i Nord-Norge
(Master thesis, 2023)