Browsing Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis by Title
Now showing items 20-39 of 42
-
Ledelse og det gode liv : Ledelse i kunnskapsintensive organisasjoner
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 51, Doctoral thesis, 2022) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Natural Science : A Human Practice – Expanding the horizon of established practice
(Ph.D. in the study of professional praxis; no. 22 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Nærvær når identitet er truet – En studie av god omsorg til personer i særlig sårbare situasjoner
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 7 (2012), Doctoral thesis, 2012) -
Othering in the age of “diversity”. Cultural, ethnic and racial categorisations in education policy and social studies.
(PhD in the study of professional praxis;No. 45, Doctoral thesis, 2022) -
Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 61, Doctoral thesis, 2023) -
Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 50, Doctoral thesis, 2022) -
Physical high-intensity actions in elite soccer
(Doctor Philosophiae;no. 8, Doctoral thesis, 2024) -
Politipatruljens møte med barn som lever med vold i hjemmet : En fenomenologisk undersøkelse av politipatruljens praksis
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 29, Doctoral thesis, 2019) -
Praktiske arbeidsformer i norsk på ungdomstrinnet . En studie med utgangspunkt i ungdomstrinnsmeldinga
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 31, Doctoral thesis, 2019) -
Relasjonen mellom hjelper og hjelpesøkende : en studie i forståelsens og anerkjennelsens betingelser og utviklingsmuligheter
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; 3 (2011), Doctoral thesis, 2011)Studiens spørsmål: Det stilles i denne studien to spørsmål: 1) Hvordan kan vi forstå de menneskelige betingelsene for en positivt virkende relasjon mellom hjelper og hjelpesøkende? 2) Hvordan kan hjelperen øve opp og utvikle ... -
Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 52, Doctoral thesis, 2022) -
«Seile sin egen sjø» En kvalitativ studie om å være forelder eller søsken til en voksen kvinne med spiseforstyrrelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 54, Doctoral thesis, 2022) -
Societal digital demands and needs in healthcare services : viewing the dignity of adults aged 75 years and older
(PhD in Science of Professions;no. 59, Doctoral thesis, 2023) -
Sykepleier-pasient relasjoner som profesjonell praksis. En etnografisk studie om sykepleier-pasient relasjoner i hjemmesykepleie i en tid av New Public Management
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 28, Doctoral thesis, 2019) -
Teaterkunstneren og de kunstneriske idéene Om skuespillere og andre teaterkunstneres utvikling av bærende kunstneriske idéer i samskapende teaterproduksjoner
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 62, Doctoral thesis, 2024) -
Training and pole length manipulation for optimizing physiological capacities and technique to improve performance in Long-distance and Olympic-distance cross-country skiing
(Doctor Philosophiae;No. 6, Doctoral thesis, 2022) -
Understanding musical leadership in light of performative and pedagogical practices from a hermeneutic practice ecological perspective
(PhD in the study of professional praxis;No. 41, Doctoral thesis, 2021)This article-based thesis consists of an extended abstract and three articles. The thesis is divided into two parts with a total of four texts and focuses on developing knowledge of musical leadership. In Part I, a synthesis ...