Blar i Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 42
-
Barnehagen som arena for barns fysiske aktivitet - En mixed methods studie av 4-6 åringers og ansattes fysiske aktivitetsgrad i barnehagen, ansattes syn på fysisk aktivitet, og det pedagogiske miljøets kollektive bevissthet og praksis for å fremme aktivitet blant barna
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 42, Doctoral thesis, 2021) -
Fysisk aktivitet i overgangen fra barndom til ungdom : En mixed methods studie av ungdoms fysiske aktivitetsnivå, iver for fysisk aktivitet og meningsskapende erfaringer fra kroppsøving, organisert idrett og selvorganisert aktivitet i fritiden
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 37, Doctoral thesis, 2021) -
Aktivitetshjelpemidler, kunnskap og deltakelse. En studie om barn og unge med funksjonsnedsettelser og foresatte sin erfaring, i møte med ulike aktører og tjenesteytere sin kunnskap og forståelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;38, Doctoral thesis, 2021) -
Healthcare middle managers’ development of capacity and capability for leadership : The complex context experienced as a conflicting practice
(PhD in the study of professional praxis;39, Doctoral thesis, 2021) -
Å ta beslutning om behovsmedisin : En kvalitativ studie om hvordan beslutningstaking praktiseres i forbindelse med bruk av behovsmedisin, i kommunale omsorgsboliger for eldre
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 46, Doctoral thesis, 2022) -
Idrettsledelse og coaching av kvinnelige spillere på toppnivå : Å lede kvinnelige toppfotballspillere – En studie av trener- og lederroller i et profesjonsperspektiv
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 48, Doctoral thesis, 2022) -
Ledelse og det gode liv : Ledelse i kunnskapsintensive organisasjoner
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 51, Doctoral thesis, 2022) -
Training and pole length manipulation for optimizing physiological capacities and technique to improve performance in Long-distance and Olympic-distance cross-country skiing
(Doctor Philosophiae;No. 6, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Facing educational challenges in molecular life science – A thesis to reconstruct cell membrane biology for upper secondary teaching and learning
(PhD in the study of professional praxis;no. 49, Doctoral thesis, 2022) -
Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 50, Doctoral thesis, 2022) -
Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 52, Doctoral thesis, 2022) -
Every coin has two faces : Obstetricians’ practices, experiences, and perceptions in a multifarious reality of cesarean births in Bahia, Brazil
(PhD in the study of professional praxis;no. 53, Doctoral thesis, 2022) -
«Seile sin egen sjø» En kvalitativ studie om å være forelder eller søsken til en voksen kvinne med spiseforstyrrelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 54, Doctoral thesis, 2022) -
Othering in the age of “diversity”. Cultural, ethnic and racial categorisations in education policy and social studies.
(PhD in the study of professional praxis;No. 45, Doctoral thesis, 2022) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 61, Doctoral thesis, 2023) -
Improvisation : a playful pressure to speak. A study into student teachers' experiences with facilitation of spontaneous English speech and the development of speaking confidence in English
(PhD in the study of professional praxis;no. 58, Doctoral thesis, 2023) -
Societal digital demands and needs in healthcare services : viewing the dignity of adults aged 75 years and older
(PhD in Science of Professions;no. 59, Doctoral thesis, 2023) -
Ideal, selvforståelse og yrkesidentitet. En studie av egne erfaringer som fengselsførstebetjent i spenningsfeltet mellom hjelp og grensesetting
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 60, Doctoral thesis, 2023)