Blar i Master i kunnskapsledelse (MKL) på tittel
Viser treff 59-78 av 200
-
Hvor er kunnskapen når man føler seg som et tomt stativ?
(Master thesis, 2017) -
”Hvordan drive kunnskapsbasert ledelse i en mål- og resultatstyrt virksomhet underlagt Politidirektoratet”
(Master thesis, 2013-10-11)Denne oppgaven har forsøkt å gi svar på «Hvordan drive kunnskapsbasert ledelse i en målog resultatstyrt virksomhet underlagt Politidirektoratet». Oppgaven omfatter i hovedsak virksomhetsnivået mellom Politidirektoratet ... -
Hvordan er produksjonslederne i Posten bevisste på sin bruk av intuisjon i sine strategiske beslutninger?
(Master thesis, 2013-10-16)Mine resultat fra forskningen viser at lederne har god begrepsforståelse av hva intuisjon er for noe, og svarene fra lederne samsvarer med hva forskning på området sier. Når det gjelder bruken av intuisjon så viser forskningen ... -
Hvordan fanges kunnskapsledelse opp i lederutviklingsprogrammer? En studie av norske virksomheters fokus på kunnskapsledelse i lederutviklingsprogrammer.
(Master thesis, 2012-11-06)Målet med denne studien er å bidra til bedre forståelse av hvordan det som læres bort i lederutviklingsprogrammer og tiltak underbygger utviklingen av kunnskapsledere i virksomhetene. Studien ser nærmere på kontekst, ulike ... -
Hvordan få ledere i en teknologibedrift til å endre fokus fra fagorientert ledelse til strategisk ledelse?
(Master thesis, 2015-10-20)Denne avhandlingen setter søkelyset på ledelse i teknologibedriften UNINETT AS, og hva slags kunnskap lederne benytter i denne kunnskapsbedriften. Jeg ønsker å avdekke om det er mulig å få fagorienterte ledere til å endre ... -
Hvordan foregår kunnskapsdeling, kunnskapsutvikling og kunnskapsledelse i skolen
(Master thesis, 2011-11-09)Den overordnede tematikken i denne oppgaven er å se på kunnskapsdeling, kunnskapsledelse og kunnskapsutvikling i skolen. Til hjelp har jeg benyttet meg av generell teori knyttet til ulike sider ved kunnskapssamfunnet og ... -
Hvordan fremme kunnskapsdeling og kunnskapsprosesser mellom kommunehelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten ved etablering av DMS Inn – Trøndelag?
(Master thesis, 2010-10-06)Utgangspunktet for masteravhandlingen har vært å se på et samarbeidsprosjekt som omhandler etablering av et distriktsmedisinsk senter, DMS Inn-Trøndelag, og hvordan etableringen av DMS Inn-Trøndelag kan bidra til å fremme ... -
Hvordan fungerer bestiller-leverandør-modellen i en offentlig organisasjon som Skatteetaten?
(Master thesis, 2013-10-10)Fra 2008 etablerte Skatteetaten en ny organisering med bestiller-leverandør–modell. Oppgaven gir et bilde av både positive og negative trekk ved bestiller-leverandør – modellen i Skatteetaten. Det skapes gode produksjoner, ... -
Hvordan har prosjektet «HR på tvers på NT» bidratt til læring og kunnskapsutvikling blant prosjektdeltakerne?
(Master thesis, 2012-11-05)Denne masteroppgaven er et casestudium der formålet er å se om læring og kunnskapsutvikling har skjedd og om prosjektdesignet har bidratt til denne læringen. En har sett på utfordringen ved overgang fra tradisjonell pe ... -
Hvordan implementere og bruke et digitalt kvalitetserktøy. En studie i bruk av digitalt system for melding av avvik innen helse- og omsorgstjenesten i kommunene Stjørdal, Levanger og Verdal
(Master thesis, 2013-10-24)Denne masteravhandlingen omhandler innføring av digitalt kvalitetsverktøy med modul for avviksmelding i helse- og omsorgstjenestene i kommunene Stjørdal, Levanger og Verdal. Vår forskning viser at de digitale avvikssystemene ... -
Hvordan lykkes som rådmann? Et fenomenologisk arbeid om rollen som rådmann i tre norske kommuner.
(Master thesis, 2015-10-20)Studien er basert på samtaler med 3 rådmenn som alle har ledet sin kommune i over 10 år. Studien er et fenomenologisk arbeid der virkelighetssyn og praksis til rådmennene har vært det sentrale for meg som forsker. I løpet ... -
Hvordan oppnå kunnskapsutvikling når «kunnskapen sitter i veggene»? En studie av kunnskapsutvikling i to barneverninstitusjoner.
(Master thesis, 2013-10-10)Kunnskapen i veggene er en betegnelse som er brukt i institusjonene om den kunnskapen som ikke er artikulert og heller ikke nedtegnet. Vårt fagfelt har inntil nylig bestått av svært mye praksisbasert kunnskap eller kunnskap ... -
Hvordan påvirker arbeidsorganiseringen samarbeids- og læringskulturen mellom lærerne i skolen?
(Master thesis, 2024) -
Hvordan påvirkes kunnskapsdeling når sosiale medier møter byråkratiet? Erfaringsforum som sosialt medium for kunnskapsdeling i NAV
(Master thesis, 2012-11-06)Formålet med avhandlingen er å framskaffe kunnskap om hvilken betydning Erfaringsforum kan ha for NAV i et kunnskapsperspektiv. Problemstillingen er hvordan kunnskapsdeling påvirkes når sosiale medier møter byråkratiet og ... -
Hvordan tilrettelegge for økt innovasjonsevne i Namsskogan Familiepark? En avhandling om det medarbeiderdrevne initiativ; å utvikle ideer, finne måter å iverksette ideene på og å fullføre prosjekter
(Master thesis, 2013-10-10)Vi ønsket å se nærmere på hvordan man kan tilrettelegge for økt innovasjon i organisasjoner med fokus på medarbeiderdrevne innovasjon (MDI) som fenomen. Funn og konklusjoner: Vi har gjennom drøftingen hatt fokus på ... -
Hvordan ødelegge en god intensjon. En historie om hvordan forsvarsrutiner og motstand hindrer læring i en organisasjon
(Master thesis, 2016-10-25)Høsten 2015 overvar to av deltakerne i ledergruppen ved Trondhjems Hospital et seminar i regi av Norsk Sykepleieforbund (NSF). Asker Kommune gjorde på seminaret rede for hvordan de, med de midler de hadde hatt til rådighet, ... -
Innovasjon i helsesektoren
(Master thesis, 2010-10-06)Norge har et helsevesen av forholdsvis høy internasjonal standard og også en god medisinsk industri, både med lokal og internasjonal forankring. For å takle alle utfordringer med en stor andel aldrende befolkning, samhandling, ...