Browsing Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU) by Title
Now showing items 1546-1565 of 2026
-
Sakkyndige vurderinger av minoritetsbarn
(Master thesis, 2021) -
Sal og Scene: en studie av elevers perspektiv på praktisk-estetisk undervisning.
(Master thesis, 2019) -
Samarbeid mellom hjem og skole : en studie av hvordan to foreldre til barn med diagnose innenfor autismespekteret opplever samarbeidet med skolen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;4/2012, Master thesis, 2012)I dette studiet kartlegger jeg hvordan to foreldre med barn innenfor autismespekterdiagnosen opplever samarbeidet med skolen. Informantene er to mødre. Informant l har en gutt med Asperger syndrom og informant 2 har en ... -
Samarbeid mellom logoped og barnehagelærer om barn med språklydsvansker
(Master thesis, 2022) -
Samarbeid mellom skole og statlige omsorgssenter for enslige mindreårige asylsøkerbarn : en kvalitativ casestudie med fokus på samarbeid om opplæring
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;6/2012, Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven presenterer resultatene fra en studie der målet har vært å få mer kunnskap om hvordan statlige omsorgssentre og skole samarbeider om opplæring for enslige mindreårige asylsøkere. Det innsamlede ... -
Samarbeid på tvers. Samarbeidet mellom Den norske kyrkja og offentlege institusjonar innan utdanning og kultur
(KIFO Notat; 2/2012, Research report, 2012) -
Samarbeidslæring. En kvalitativ studie om hvordan lærere forstår, begrunner og anvender metoden
(Master thesis, 2019) -
Same vision - different approaches? Special needs education in light of inclusion in Finland and Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
«Samer er vort rette nationale navn» – hundre års sørsamiske representasjoner i nordtrønderske aviser
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Samfunnets kompetansekrav utviklet i små skolemiljøer
(Journal article; Peer reviewed, 2009)Artikkelen fremhever små skolemiljøers særegne rammeforutsetninger for utvikling av "lokalkulturell handlingskompetanse" (Raaen, 1984), og at Kunnskapsløftets krav om målbare faglige resultater kan bidra til en lik, men ... -
Sami settlement and the use of pine inner bark in Lønsdal in Nordland, Norway. Dating and historical context
(Journal article; Peer reviewed, 2013) -
Samisk barktaking : kulturspor etter tidligere ressursutnyttelse
(Others, 2008-12-05)Dagens skog- og utmarkslandskap er preget av menneskenes bruk gjennom århundrer. Historiske spor etter dette kan vi finne mange steder. Enkelte trær kan ha sårmerker etter tidligere samisk bruk. Furua kan bli svært gammel ... -
«Samiskheit» i Kunnskapsløftet 2020 : Ei diskursanalytisk lesing av Fagfornyinga
(Peer reviewed; Journal article, 2022)What idea of «Saaminess» is presented and produced by the current Saami and non-Saami national curricula of the Norwegian primary school? Our discourse analysis focussing on the interpellation of pupils shows that the two ... -
Samkunst for selve livet : Om danning og livsmestring i valgfaget produksjon for scene
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Hensikten med denne artikkelen er å undersøke læreres oppfatninger av betydninger ved valgfaget produksjon for scene i ungdomsskolen. Datamaterialet for artikkelen er generert gjennom en landsomfattende spørreskjemaundersøkelse ... -
Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 52, Doctoral thesis, 2022) -
Sammenheng mellom fysisk aktivitet på skolen og på fritiden. En studie av sammenhengen mellom intensitetsnivået i kroppsøvingsundervisning og fysisk aktivitetsnivå på fritiden
(Master thesis, 2012-08-08)Hensikten med denne studien var å undersøke sammenhengen mellom intensitetsnivået i kroppsøvingstimene og fysisk aktivitetsnivå på fritiden hos 3. klasseelever på videregående skole. Resultat: Ingen signifikante sammenhenger ...