Browsing Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis by Title
Now showing items 5-24 of 42
-
«De får han aldri» : Om erfaringane til pårørande og pleiepersonalet og det som står på spel i møtet mellom heimeverda og sjukeheimsverda
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 14 (2015), Doctoral thesis, 2015) -
«Den entreprenørielle dannelsesreisen» – en kvalitativ studie av læringsprosesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 15 (2016), Doctoral thesis, 2016) -
Every coin has two faces : Obstetricians’ practices, experiences, and perceptions in a multifarious reality of cesarean births in Bahia, Brazil
(PhD in the study of professional praxis;no. 53, Doctoral thesis, 2022) -
Facing educational challenges in molecular life science – A thesis to reconstruct cell membrane biology for upper secondary teaching and learning
(PhD in the study of professional praxis;no. 49, Doctoral thesis, 2022) -
Fornemmelser, fortællinger, faglighed - om at fortælle skærpet dømmekraft frem : Et studie af sygeplejerskers fortællinger om egen praksis
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 32, Doctoral thesis, 2019) -
Fysisk aktivitet i overgangen fra barndom til ungdom : En mixed methods studie av ungdoms fysiske aktivitetsnivå, iver for fysisk aktivitet og meningsskapende erfaringer fra kroppsøving, organisert idrett og selvorganisert aktivitet i fritiden
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 37, Doctoral thesis, 2021) -
Følelser er fornuft : sykepleierutdanningen mellom gjerning og tekst
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 1 (2010), Doctoral thesis, 2010)I denne studien undersøker jeg forholdet mellom den teoretiske og den praktiske opplæringen i sykepleieutdanningen. Jeg fokuserer på studentenes læringsprosess og deres erfaringer og utfordringer med å integrere ulike ... -
Handlingsrommets evidens : om praktisk kunnskap i nyfødtintensivsykepleien
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 8 (2013), Doctoral thesis, 2013)I denne avhandlingen undersøkes den kunnskapen som erfarne spesialsykepleiere i nyfødtintensivavdelinger stoler på og regner som gyldig i sitt daglige arbeid. Det er en kunnskap som viser seg i handling, og som fører til ... -
Healthcare middle managers’ development of capacity and capability for leadership : The complex context experienced as a conflicting practice
(PhD in the study of professional praxis;39, Doctoral thesis, 2021) -
Hverdagsrehabilitering i praksis. En studie av spenningsfeltet mellom ulike aktører og interesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 20 (2017), Doctoral thesis, 2017) -
Ideal, selvforståelse og yrkesidentitet. En studie av egne erfaringer som fengselsførstebetjent i spenningsfeltet mellom hjelp og grensesetting
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 60, Doctoral thesis, 2023) -
Idrettsledelse og coaching av kvinnelige spillere på toppnivå : Å lede kvinnelige toppfotballspillere – En studie av trener- og lederroller i et profesjonsperspektiv
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 48, Doctoral thesis, 2022) -
Improvisation : a playful pressure to speak. A study into student teachers' experiences with facilitation of spontaneous English speech and the development of speaking confidence in English
(PhD in the study of professional praxis;no. 58, Doctoral thesis, 2023) -
Insegel till dialog : skolans matematikutbildning – en studie i fyra praktiker
(Ph.D. i studier av profesjonspraksis; nr. 11 (2014), Doctoral thesis, 2014) -
Knapt med tid i hjemmetjenesten – om kjøreruter, skjulte tjenester og tidspress : En dokumentanalyse av enkeltvedtak og ukeprogram
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 19 (2017), Doctoral thesis, 2017) -
Ledelse og det gode liv : Ledelse i kunnskapsintensive organisasjoner
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 51, Doctoral thesis, 2022) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Natural Science : A Human Practice – Expanding the horizon of established practice
(Ph.D. in the study of professional praxis; no. 22 (2018), Doctoral thesis, 2018)